سلامت نیوز : یک فوق تخصص جراحی گوش گفت: بیماری «گوش شناگران» یا عفونت گوش خارجی شایع‌ترین بیماری گوش است که عامل آن شنا در استخر و دستکاری گوش است.


دکتر سهراب ربیعی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: در استخرهای شنا انواع میکروارگانیزم‌ها و قارچها وجود دارند. از سوی دیگر دستکاری گوش توسط شخص منجر به تخریب لایه اصلی کانال گوش می‌شود که در زمان حضور در آب نرم و آسیب پذیر شده است و بر این اساس به شناگران توصیه می‌شود از دستکاری گوش خود پرهیز کنند.

ربیعی در ادامه خاطرنشان كرد: تخریب لایه یاد شده به عفونت گوش خارجی منتهی می‌شود که پیامد آن در ابتدا خارش و در نهایت دردهای شدید خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین تصریح کرد: کار جرم گوش آن است که مانع از ورود گرد وخاک و میکروارگانیزم‌ها به داخل گوش شود و هر اقدامی که روند طبیعی فعالیت گوش و جرم آن را مختل کند به گوش آسیب خواهد رساند.

دکتر ربیعی همچنین اظهار داشت: استفاده از انواع گوش پاکن‌ها برای گوش به هیچ عنوان مناسب نیست. این وسیله تمامی جرمی که به طور طبیعی از گوش خارج می‌شود را به داخل گوش با فشار برمی‌گرداند. آنچه که هم اکنون در بازار به عنوان گوش پاکن به فروش می‌رسد در واقع ابزاری برای استفاده برخی از داروها به داخل گوش است.

وی بر خشک کردن گوش با سشوار پس از حضور در استخر شنا تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha