یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 290781

تعویض پوشک یکی از مهم‌ترین مهارت‌های والدین است و نباید آن را کم‌اهمیت دانست. دانستن مهارت‌های این کار به شما کمک می‌کند سلامت و بهداشت کودکتان را حفظ کنید.

نکات ضروری درباره تعویض پوشک

سلامت نیوز: تعویض پوشک یکی از مهم‌ترین مهارت‌های والدین است و نباید آن را کم‌اهمیت دانست. دانستن مهارت‌های این کار به شما کمک می‌کند سلامت و بهداشت کودکتان را حفظ کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بااین‌که تعویض پوشک در ابتدا می‌تواند آزاردهنده و حتی استرس‌آور باشد، اما نباید نگران شوید؛ با کمی تمرین و استفاده از نکات این مقاله می‌توانید خیلی زود به مهارت برسید.

با پیروی گام به گام از این دستورها می‌توانید به راحتی پوشک‌ نوزادتان را عوض کنید:

۱- بچه را به پشت روی میز بخوابانید. برای جلوگیری از افتادن بچه از بندهای ایمنی استفاده کنید.

۲- لباس‌های بچه را در آورید. اتصال‌های پوشک کثیف را باز کنید.

۳- یک پیش‌بند روی بچه بیندازید.

۴- منطقه پوشک در بدن بچه را از جلو به عقب با دستمال مرطوب پاک و پوشک تمیز را باز کنید.

۵- پاهای بچه را بالا بیاورید، پوشک کثیف را درآورید و پوشک تمیز را جایگزین کنید.

۶- در صورت لزوم از لوسیون، پودر بچه یا کرم برای جوش‌های پوستی استفاده کنید.

۷- پوشک را از میان پاهای بچه بکشید و بالا بیاورید. دو طرف پوشک را به جلوی آن متصل کنید.

۸- دوباره لباس بچه را بپوشانید.

9- برای این‌که مطمئن شوید پوشک را خیلی سفت یا خیلی شل نبسته‌اید، باید بتوانید فقط دو انگشت را به زیر ناحیه جلوی پوشک بلغزانید.

10- معمولا کودکان عادت دارند کارشان را نیمه‌تمام بگذارند و وقتی در حال تعویض پوشک جدید هستید، کارشان را تمام کنند. تعداد دفعات تعویض پوشک را با اطمینان نمی‌توان گفت؛ پس بهتر است همیشه چند سری پوشک اضافی داشته باشید.

11- همیشه دستمال مرطوب همراه داشته باشید؛ مدفوع فقط در پشت کودک نیست؛ می‌تواند به همه‌جا پخش شود. لوازم ضروری بهداشتی را به‌همراه داشته باشید.

12- پوشک را چندمنظوره در نظر بگیرید؛ قبل از این که پوشک کثیف را باز کنید، پوشک تمیزی را به‌شکل پد زیر نشیمنگاه کودک قرار دهید. وقتی پوشک کثیف باز شد، جلوی قسمت انتهایی آن را به پوست کودک بکشید تا مدفوع اضافی را پاک کند.

13- در برابر بوی بد از خودتان محافظت کنید؛ می‌توانید چند قطره اسانس یا ویکس زیر بینی‌تان بمالید. برای بوهای شدیدتر می‌توانید کمی عصاره نعناع به داخل ماسکتان بزنید.

14- اگر بتوانید انگشت‌تان را بین پوشک و بدن کودک قرار دهید، یعنی اندازه خوبی را انتخاب کرده‌اید. این اندازه کاملا مناسب است و تنگ یا گشاد نیست.

15- بهترین راه برای جلوگیری از کهیر این است که تا حد امکان، پوشک کودک را خشک نگه دارید. اگر دیدید پوست کمی قرمز شده است، از کرم‌های مخصوص پوشک استفاده کنید. بهترین انتخاب کرمی است که اکسید روی (زینک‌اکسید) داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha