یكی از نگرانی‌های روزهای اخیر، موارد ابتلای به كرونا ویروس در ایـــران و گسترشاین بیمــاری است. كروناویروس دسته‌ای از ویروس‌هاست كه بیشتر ریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و علائمی مشابه سرماخوردگی ایجاد می‌كند.

اصول پیشگیری از كرونا در بیماران مبتلا به آسم

سلامت نیوز: یكی از نگرانی‌های روزهای اخیر، موارد ابتلای به كرونا ویروس در ایـــران و گسترشاین بیمــاری است. كروناویروس دسته‌ای از ویروس‌هاست كه بیشتر ریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و علائمی مشابه سرماخوردگی ایجاد می‌كند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روزنامه جام جم ، در افرادی كه نقص سیستم ایمنی دارند یا درگیری قبلی در سیستم تنفسی دارند این علائم می‌تواند شدیدتر باشد، ولی در كل عفونت كرونا ویروس كم‌خطرتر از آنفلوآنزا به‌نظر می‌رسد.دلیل نگرانی‌های حاضر از این ویروس، گسترش سریع آن است و بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن وجلوگیری از تحریك ریه‌هاست.ازجمله كارهایی كه اخیرا بین برخی افراد رایج شده استفاده از بخورها و دود تركیبات گیاهی از جمله اسپند و... است كه برای به اصطلاح ضدعفونی كردن محیط استفاده می‌شود.

این‌گونه موارد در افراد مبتلا به آسم و كسانی كه مشكلات تنفسی دارند می‌تواند خطرناك باشد و با تحریك مخاط تنفسی نه تنها موجب تنگی نفس و تشدید سرفه در افراد مبتلا به آسم شود، بلكه می‌تواند با تحریك مجاری هوایی، این بافت‌ها را در برابر نفوذ كرونا ویروس مستعدتر كند.تحریك‌های احتمالی حاصل از دود اسپند در مجاری هوایی افراد بیمار می‌تواند زمینه‌ساز مشكلات شدید تنفسی این افرادشود.

همچنین توصیه می‌شود این افراد و خانوده‌های دارای بیمار مبتلا به آسم از استعمال عطر و ادكلن غلیظ پرهیز كرده و اگر دارای حیوان خانگی (سگ، گربه، پرندگان و...) هستند، حتی‌الامكان این حیوانات از محل زندگی افراد مبتلا به آسم دور نگه داشته شوند؛ زیرا مو و پر این حیوانات با پخش شدن در هوا موجب تحریك بیشتر و آسیب دیدن مجاری هوایی می‌شود كه خود می‌تواند باعث افزایش استعداد ابتلا به كروناویروس شود و نیزاگر افراد مبتلا به آسم از ماسك استفاده می‌كنند حتما در اسرع وقت ماسك خود را تعویض كرده و از ماسك جدید استفاده كنند؛ زیرا افزایش رطوبت در ماسك‌ می‌تواند محل تجمع سایر میكروب‌ها باشد و وضعیت این بیماران را تشدید كند.درنهایت اكیدا توصیه می‌شود در صورت تشدید علائم آسم و نیز افراد با علائم شبیه سرماخوردگی را با حمایت‌های عاطفی به نزدیك‌ترین مركز درمانی ارجاع دهید تا او دستورات پزشك مربوط را پیگیری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha