سلامت نیوز : مدیركل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی - بهداشتی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای ایجاد شبكه ملی پایش غذا در كشور خبر داد.

دكتر بهروز جنت در گفت‌وگو با ایسنا، ایجاد شبكه ملی پایش غذا در كشور را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان غذا و دارو در سال جاری عنوان كرد و گفت: با ایجاد این شبكه، تمام آزمایشگاه‌های كنترل غذا و دارو، كارخانه‌های تولیدی و واحدهای نظارتی به صورت الكترونیكی با یكدیگر در ارتباط خواهند بود.

وی در این باره ادامه داد: وزیر بهداشت طی نامه‌ای به معاونت فناوری ریاست جمهوری همكاری و كمك برای طراحی این شبكه را خواستار شده‌اند. بر این اساس جلسات مشتركی در این زمینه با همكاران در معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار كرده‌ایم و خوشبختانه امور مربوط به ایجاد این شبكه به خوبی پیش می‌رود.

مدیركل نظارت بر موادغذایی سازمان غذا و دارو درباره زمان تشكیل شبكه ملی پایش غذا در كشور، گفت: این شبكه باید به صورت تدریجی ایجاد شود. به این منظور لازم است نرم افزار و سخت افزار آن دیده شوند. كل كشور و ارگان‌های مختلف به این شبكه وصل می‌شوند. به این ترتیب تمام این ارگان‌ها اطلاعات خود را به این شبكه تزریق می‌كنند و آن اطلاعاتی را كه نیاز دارند، برداشت می‌كنند و در نهایت داده‌ها تبدیل به اطلاعات و اطلاعات تبدیل به دانش می‌شود و بر این اساس سیاستگذاری‌های لازم انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha