سلامت نیوز : اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید كه چند قرص مسكن و یك لیوان آب همراه همیشگی آنهاست، كمی بیشتر دقت داشته باشید. گاهی دردی شدید و مزمن، تنها به علت مشكلی كوچك ایجاد می‌شود كه براحتی قابل حل است. پس بهتر است برخی از این موارد را بشناسید و برای برطرف شدن آنها كاری انجام دهید.

درد داشتن و زندگی كردن با این دردهای همیشگی، اصلا لذت‌بخش نیست، اما باید بدانید گاهی این دردها به دلیل انتخاب‌های نادرست ما در طول روز ایجاد می‌شود. بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید كه چند قرص مسكن و یك لیوان آب همراه همیشگی آنهاست، كمی بیشتر دقت داشته باشید. گاهی دردی شدید و مزمن، تنها به علت مشكلی كوچك ایجاد می‌شود كه براحتی قابل حل است. پس بهتر است برخی از این موارد را بشناسید و برای برطرف شدن آنها كاری انجام دهید.
تلفن همراه
تلفن همراه هم می‌تواند باعث ایجاد درد شود؛ اگر شما هم تلفن همراهی دارید كه با آن پیامك می‌فرستید، در اینترنت می‌گردید یا گاهی در زمان‌های بیكاری مشغول بازی می‌شوید، خوب است بدانید با این كارها سلامت انگشت شست خود را به خطر می‌اندازید. متخصصان می‌گویند در این دوره بروز مشكلاتی مانند ورم مفاصل میان جوانانی حدود 30 سال شیوع پیدا كرده است. بنابراین هر وقت اینچنین مشكلی برای شما ایجاد شد، كمی به انگشت خود استراحت دهید. اما اگر درد همچنان ادامه داشت، تصمیم بگیرید با استفاده‌ مثبت و كاربردی از تلفن همراه، با پزشك تماس بگیرید؛ شاید برای تسكین درد به درمان‌های خاصی نیاز باشد.
كیف پول
كیف پول گاهی دردناك است؛ تعجب نكنید، كیف پول شما هم می‌تواند عامل مهمی در بروز كمر درد باشد و حتی منجر به احساس درد در یكی از پاها نیز بشود. در حقیقت زمانی كه كیف پول خود را در جیب پشت شلوار قرار می‌دهید، موجب تحریك و آزار اعصاب می‌شوید و در نتیجه درد و ناراحتی‌ را تجربه خواهید كرد؛ البته هر چه كیف پول بزرگ‌تر و ضخیم‌تر باشد، وضعیت بدتر می‌شود و حتی باید منتظر علائمی شدیدتر هم بود. پس فراموش نكنید قبل از نشستن ـ بخصوص در ماشین و هنگام رانندگی ـ كیف پول خود را از جیب شلوار خارج كنید.
رانندگی
مواظب باشید رانندگی كردن موجب درد نشود؛ بسیاری از ما صندلی ماشین را در حالتی نادرست و با زاویه‌ای نامناسب تنظیم می‌كنیم. در این شرایط احتمال بروز درد گردن و كمر نیز افزایش می‌یابد. بنابراین همیشه دقت داشته باشید صندلی ماشین در وضعیتی مناسب تنظیم شود؛ وضعیتی كه كمر و گردن را اذیت نكند و شما هم بیشترین میزان كنترل را داشته باشید.
استراحت!
گاهی اوقات استراحت‌كردن هم می‌تواند دردآورباشد؛ درد تنها مربوط به زمان‌های كار و فعالیت نیست. همیشه و در هر شرایطی با انتخابی نادرست می‌توانید سبب ایجاد دردی غیرمنتظره شوید. كمی دقت كنید؛ شما هم بعد از گذراندن یك روز كاری، مقابل تلویزیون دراز می‌كشید و ساعت‌ها مشغول تماشای برنامه‌های مختلف می‌شوید؟ اگر چنین كاری انجام می‌دهید، مطمئن باشید بزودی گردن درد به سراغتان می‌آید؛ بخصوص اگر در این وضعیت خوابتان ببرد. بنابراین خوب است همیشه و حتی در زمان استراحت نیز به شیوه مناسب قرار گرفتن بدن دقت داشته باشیم.
بغل كردن كودك
شیوه نادرست در آغوش گرفتن كودك عامل ایجاد درد است؛ حركت ساده بغل كردن كودك و بلند كردن او از روی زمین می‌تواند باعث بروز دردی شدید در مچ و انگشتان دست شود. اگر می‌خواهید احتمال بروز این دردها را كاهش دهید، باید بدانید چگونه می‌توان بدون فشار وارد كردن به مچ دست و با استفاده از عضلات بزرگ‌تر، بچه‌را در آغوش گرفت.
رایانه همراه
اگر شما هم رایانه شخصی خود را همیشه همراه دارید، مطمئن باشید با حمل همیشگی آن به بخش‌هایی از بدن فشار وارد خواهید كرد و با توجه به نوع كیفی كه استفاده می‌كنید، شانه، كمر یا ساعد شما آسیب خواهد دید. بنابراین بهترین راه حل برای رفع این مشكل آن است كه از رایانه‌ای سبك‌تر استفاده كنید و آن را همیشه همراه خود نبرید.
بستن موها
بستن سفت و محكم موهای پشت سر، موجب بروز سردرد می‌شود به خصوص برای افرادی كه سابقه سردردهای میگرنی دارند.
بوهای تند
دردهایی بعد از بوییدن به وجود می‌آید؛ پزشكان هنوز علت اصلی این مساله را نمی‌دانند، اما مشخص است كه عطرهای تند نیز عامل مهمی برای ایجاد سر درد است. البته چندان تفاوتی هم ندارد عطری دلپذیر و خوب باشد یا تند و بد؛ بوی شدید دود، رنگ، بنزین، گل‌ها، عطرها و... همگی آزاردهنده است و می‌تواند زمینه‌ساز سردردهای میگرنی باشد.
تغذیه بد
غذا نخوردن و حذف یكی از وعده‌های غذایی، موجب بروز سردردی شدید می‌شود. این درد به قدری شدید است كه گاهی حتی قبل از این‌كه متوجه احساس گرسنگی باشید به سراغتان می‌آید. برای همین در طول روز از میان وعده‌های مغذی استفاده كنید تا از این سردردها هم در امان بمانید.
محیط نامناسب كار
دردهایی نیز در اثر كار كردن در شرایط نامناسب ایجاد می‌شود؛ تفاوتی ندارد محل كار شما كجاست؛ پشت میز، ایستگاه كاری یك كارخانه، ‌در فروشگاهی بزرگ یا ده‌ها و صدها مكان متفاوت دیگر. در هر صورت باید به شیوه قرارگیری لوازم كار خود و چگونگی استفاده از آنها دقت كنید. اگر میز كار، صندلی، تلفن، ابزار و رایانه در وضعیتی نامناسب قرار گرفته باشد، باید انتظار كمر درد، مچ درد و گردن درد را نیز داشته باشید. بنابراین از این مورد غافل نشوید و محیط كار خود را درست و مناسب آماده كنید.
دندان قروچه
دندان قروچه و ساییدن دندان‌ها گاه خیلی دردناك می‌شود؛ درد فك‌ همراه با سردردی خفیف، می‌تواند نشان‌دهنده عادت دندان قروچه كردن در طول شب باشد؛ البته اگر این عادت همیشگی شماست، خوب است بدانید درد تنها مشكلتان نخواهد بود؛ با این كار ناخواسته به دندان‌ها، فك و حتی قدرت شنوایی خود نیز صدمه می‌زنید. بنابراین از این مورد ساده نگذرید و برای رفع مشكل با دندانپزشك خود مشورت كنید.

منبع : روزنامه جام جم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha