سلامت نیوز : مدیر كل هواشناسی استان تهران با بیان این‌كه میزان ذرات معلق هوای تهران با ورود ریزگردها شدت یافته، گفت: پیش‌بینی می‌شود گرد و غبار در تهران از روز سه‌شنبه كاهش یابد.

محسن جباری در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به بروز گرد و غبار در تهران، گفت: این شرایط تا سه‌شنبه در تهران ادامه دارد اما پس از آن به تدریج رقیق شده و از شدت آن كاسته می‌شود.

وی افزود: از روز سه‌شنبه به بعد وضعیت ریزگردها بهتر شده و به طور چشمگیری كاهش می‌یابد.

مدیر كل هواشناسی استان تهران با اشاره به پیگیری و رصد مسیر حركت ریزگردها از روی نقشه‌های هواشناسی، گفت: كانون تشكیل گرد و غبار در كشورهای عربی و همسایه است؛ در صورتی كه كانون‌های جدیدی شكل بگیرد باید تمهیدات خاص اندیشیده شود.

وی گفت: امیدواریم فاصله زمانی بین كاهش گرد و غبارها و شكل‌گیری كانون‌های جدیدی از گرد و غبار افزایش یابد.

‌جباری بیان كرد: در صورت قرار گرفتن هوای تهران در شرایط "اضطرار " باید كمیته اضطرار تشكیل شود.

وی با اشاره به این‌كه بارش باران می‌تواند به پایان دادن شرایط موجود كمك كند، گفت: فعلاً بارش باران را در تهران نخواهیم داشت اما از اواخر هفته ناپایداری هوا را خواهیم داشت كه امیدواریم به برطرف شدن گرد و غبارها كمك كند.

جباری اظهار داشت: اگر دوباره كانون‌های گرد و غبار شكل بگیرد امكان دارد استمرار شرایط را داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌كه هوای تهران از لحاظ ذرات معلق در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد، گفت: ریزگردها می‌توانند میزان آلاینده ذرات معلق را افزایش دهند. همواره در هوای شهرهای صنعتی مانند تهران آلاینده ذرات معلق وجود دارد منتهی با وجود بروز ریزگردها این وضعیت تشدید و با پایداری هوا غلظتشان شدت می‌یابد.

جباری با اشاره به این‌كه غلظت ریزگردها در نزدیكی سطح زمین بیشتر می‌شود، تصریح كرد: مواقعی كه غلظت ریزگردها را داریم یا با سیستم جوی پایدار مواجه هستیم، ذرات گرد و غبار قدرت حركت زیادی ندارند. به این ترتیب ریزگردها رسوب و نشست كرده كه در این صورت كاهش دید را خواهیم داشت.

مدیر كل هواشناسی استان تهران بیان كرد: در این شرایط بهتر است از هرگونه فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز خودداری شود و بیماریان قلبی از تردد در خیابان‌ها پرهیز كنند.

وی گفت: در مواقع بروز ریزگردها بهتر است از ماسك‌های نم‌دار استفاده شود در این صورت از ورود گرد و غبار به ریه‌ها جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha