نتایج مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه تنها دو و نیم لیوان آب پرتقال می تواند مانع از چاقی شده و خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهد.

خوردن پرتقال به کاهش چاقی و مشکلات قلبی کمک می کند

سلامت نیوز:نتایج مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه تنها دو و نیم لیوان آب پرتقال می تواند مانع از چاقی شده و خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پرتقال علاوه بر بهبود جوانه‌های چشایی، به کاهش چاقی و خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
مطالعه جدید محققان دانشگاه وسترن نشان می‌دهد وجود مولکولی در پرتقال و نارنگی موسوم به nobiletin به شکل قابل توجهی موجب کاهش چاقی و بازگشت عوارض جانبی منفی آن می‌شود.


تحقیق جدید اثبات می‌کند که موش‌های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب و با کلسترول بالا که nobiletin هم دریافت کرده بودند، به شکل قابل توجهی لاغرتر بوده و دارای میزان کمتر مقاومت انسولین و چربی‌های خون در مقایسه با موش‌های بودند که nobiletin دریافت نکرده بودند.


«مورای هاف»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وسترن، در این باره می‌گوید: «ما نشان دادیم که در موش‌های دارای علائم منفی چاقی، ما می‌توانیم از nobelitin برای معکوس کردن آن علائم استفاده نمائیم و حتی روند تشکیل پلاک در عروق خونی را که موجب تصلب شریان می‌شود را برگردانیم.»


با این حال محققان هنوز به عملکرد دقیق nobiletin پی نبردند. طبق فرضیه محققان، احتمالاً مولکول با تنظیم نحوه عملکرد چربی در بدن عمل می‌کند.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha