سلامت نیوز : اپیدمی چاقی كودكان در بریتانیا در حال سرایت به نوزادانی است كه در بیمارستان برای كاهش وزن تحت درمان قرار می‌گیرند و حمله قلبی ناشی از چاقی در كودكان به 6 ساله‌ها هم سرایت كرده است.

به گزارش فارس، یك سوم كودكان بریتانیا هنگام اتمام دوره ابتدایی از نظر پزشكی چاق محسوب می‌شوند و كارشناسان بهداشتی مهمترین عامل را والدین می‌دانند.

تحقیق انجام شده در كمتر از نیمی از بیمارستان‌های بریتانیا نشان می‌دهد در 5 سال گذشته بیش از 5500 كودك زیر 16 سال به دلیل چاقی به پزشك مراجعه كرده‌اند كه 400 نفر آنان زیر 5 سال سن داشته و دست كم 40 نفر آنان زیر یك سال سن داشته‌اند.

پزشكان یكی از مشكلات را زود قطع كردن شیر مادر و دادن غذاهای نامناسب به كودكان می‌دانند مانند غذاهایی با نمك و روغن بالا مانند چیپس می‌دانند.

به نوشته دیلی میل در یك مورد یك پسر 15ساله با بیش از 160 كیلوگرم وزن دربیمارستانی در استفوردشایر شمالی تحت درمان بود كه خانواده او را برای دسترسی به یك معده بند مناسب او را به مكزیك بردند.

بسیاری كودكان با مشكلات ناشی از اضافه وزن روبه‌رو هستند كه به طور عادی منجر به مشكلاتی مانند مشكلات تنفسی و دیابت شده و در دو كودك 6 و 8 ساله منجر به سكته‌هایی شد كه پزشكان علت آن را فشاری می‌دانستند كه این كودكان با اضافه وزن به بدن خود وارد كرده بودند.

پزشكان معتقدند كه این آمار تنها مربوط به موارد شناسایی شده در بیمارستانهاست و آمار واقعی بسیار بیش از این حد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha