دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 290870

یک فعال محیط زیست گفت: قرار دادن ماهی قرمز در سفره هفت سین یک نوع قتل عام موجودات زنده نیز محسوب می شود چراکه بسیاری از این ماهی‌ها تلف می شوند.

ماهیان قرمز را قتل عام نکنیم

سلامت نیوز:یک فعال محیط زیست گفت: قرار دادن ماهی قرمز در سفره هفت سین یک نوع قتل عام موجودات زنده نیز محسوب می شود چراکه بسیاری از این ماهی‌ها تلف می شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسین رفیع ادامه داد:‌ ماهی قرمز در فرهنگ هفت سین ما وجود نداشته و بعدها به سفره هفت سین اضافه شده‌است.


این فعال محیط زیست افزود: ما به فرهنگ خود که با طبیعت گره خورده و کمترین آسیب را به آن وارد می‌کند افتخار می‌کنیم اما اکنون سال‌هاست که ماهی قرمز را وارد سفره‌های هفت سین خود کرده‌ایم و بسیاری از این ماهی‌ها قبل از لحظه سال تحویل در تنگ ماهی از بین می‌روند.


وی تاکیدکرد: بهتر است به اصل آداب و رسوم سفره هفت سین خود بازگردیم و به‌جای ماهی قرمز از نمادهای دیگری که از گذشته وجود داشته استفاده کنیم و سال نو را با از بین بردن یک گونه جانوری آغاز نکنیم.


رفیع در پایان درباره رها کردن ماهی قرمز سفره هفت سین در رودخانه‌ها ، دریاچه‌ها و در جاهای دیگری که گونه‌های مختلفی از آبزیان در آن وجود دارند، گفت: علاوه بر اینکه ماهی قرمز گونه‌ای مهاجم محسوب می‌شود، می‌تواند حامل ویروس و باکتری‌هایی باشد که باعث آسیب رساندن به  محیطی شود که در آن رها شده اسن علاوه بر تاثیر منفی که بر کیفیت آن محیط دارد می‌تواند به گونه‌های موجود در آن محیط آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha