با افزایش پیشرفت و همه‌گیری موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، گروه‌های مختلفی از مردم درگیر این بیماری شده‌اند. در این میان یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در ذهن بسیاری از افراد به وجود آمده، این است که ویروس کرونا چه خطری برای زنان باردار دارد؟

آنچه زنان باردار باید درباره ویروس کرونا رعایت کنند

سلامت نیوز: با افزایش پیشرفت و همه‌گیری موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، گروه‌های مختلفی از مردم درگیر این بیماری شده‌اند. در این میان یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در ذهن بسیاری از افراد به وجود آمده، این است که ویروس کرونا چه خطری برای زنان باردار دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، هنوز تأثیر ویروس کرونا بر افراد مختلف مشخص نشده است و در این میان زنان باردار به دلیل شرایط خاص خود، در زمره گروه‌های پرخطر قرار دارند. ازآنجاکه این ویروس جدید است، جامعه علمی هیچ اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ای را در این رابطه در دست ندارد که بر اساس آن بتواند موارد مرتبط با ویروس کرونا را بررسی کند.

در حال حاضر نظریات متعددی در رابطه با این ویروس مطرح می‌شوند اما واقعیت این است که هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند که کرونا چگونه بر زنان باردار تأثیر می‌گذارد؟ این ویروس چه تأثیری در نوزادان متولد نشده می‌تواند داشته باشد؟

درحالی‌که طی روزهای گذشته چندین مورد آزمایش نوزادان تازه متولدشده در انگلستان نشان می‌داد که کرونا از مادر به نوزاد منتقل نمی‌شود اما ناگهان یک مورد مثبت از انتقال این ویروس از طریق مادر به نوزاد ثبت شد که موجب شگفتی و حیرت پزشکان شد.

    ازآنجاکه کروناویروس از طریق انتقال قطرات تنفسی پخش می‌شود، لازم است از تماس با افرادی که علائم آنفلوانزا یا سرماخوردگی را دارند، خودداری کرده و از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنید. محیط اطراف خود را تمیز و خشک نگه‌داشته و سعی کنید در حد امکان اشیاء اطرافتان را ضدعفونی نمایید.

در حقیقت پزشکان نمی‌دانند که این عفونت در زمان تولد یا قبل از تولد رخ‌داده است؟ درهرصورت کارشناسان مواردی را در رابطه با زنان باردار و نحوه مواجه آن‌ها با ویروس کرونا مطرح می‌کنند که رعایت آن می‌تواند مفید باشد.


زنان باردار باید احتیاط بیشتری انجام دهند

زنان باردار در شرایط شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باید اقدامات احتیاطی را که بارها و بارها توسط مراجع بهداشتی توصیه‌شده است، به‌طورجدی تری به کار ببندید. احتیاط بیشتر می‌تواند شما و فرزند متولد نشده شما را از ویروس در امان نگه دارد. به دلیل بارداری شما در سطح ایمنی پائین تری نسبت به سایر افراد قرار داشته و سیستم ایمنی بدن شما ضعیف‌تر از حالت عادی است؛ بنابراین، شما باید تمام اقدامات احتیاطی را بسیار جدی بگیرید.

بدترین چیز در رابطه با شرایط فعلی کرونا، این است که شما هرگز نمی‌دانید که ویروس از چه طریقی ممکن است شما را آلوده کند زیرا حتی افراد بدون علائم ممکن است حامل این بیماری باشند. توصیه می‌شود رابطه خود با اطرافیانتان را در حد امکان محدود کرده و بیشتر احتیاط کنید.


مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرید

ازآنجاکه کروناویروس از طریق انتقال قطرات تنفسی پخش می‌شود، لازم است از تماس با افرادی که علائم آنفلوانزا یا سرماخوردگی را دارند، خودداری کرده و از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنید. محیط اطراف خود را تمیز و خشک نگه‌داشته و سعی کنید در حد امکان اشیاء اطرافتان را ضدعفونی نمایید.

به باور کارشناسان بهداشتی، این اولین و مهم‌ترین قانون برای زنان باردار در مواجه با ویروس کرونا است. همچنین لازم است که دستان خود را به‌طور مکرر با آب و صابون بشویید و در مواقع اضطراری از مایع ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید.


استفاده از ماسک را جدی بگیرید

در دوران بارداری مجبور نیستید همیشه ماسک بزنید ولی اگر بیرون می‌روید یا در جمع حضور دارید، استفاده از ماسک برای شما یک ضرورت است. اگر مجبور هستید برای معاینات دوره‌ای یا هر نوع مشاوره به پزشک مراجعه کنید، حتماً دستکش پوشیده و ماسک بزنید.

تلاش کنید زمان ویزیت خود را دقیقاً تنظیم کرده و کمترین حضور را در بیمارستان، مطب یا مراکز بهداشتی داشته باشید. به‌هیچ‌عنوان به نظرات و رفتارهای دیگران توجهی نکرده و به خاطر داشته باشید که به کار بستن این موارد باعث می‌شود تا امنیت شما و فرزندتان حفظ شود.


غذاهای سالم بخورید

زنان باردار باید تلاش کنند که سیستم ایمنی بدن خود را به کمک مواد غذایی مختلف و سالم، تقویت کنند. هرروز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و تا می‌توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید. بهتر است خواب کافی داشته و متناسب با شرایط بارداری، فعالیت بدنی مناسب داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha