دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 29091

كولرهای آبی به دلیل داشتن پوشال و رطوبت هوا را سالم‌تر وارد منازل كرده و بهترین فیلتر برای رفع غبارآلودگی هوا هستند.

سلامت نیوز : كولرهای آبی به دلیل داشتن پوشال و رطوبت هوا را سالم‌تر وارد منازل كرده و بهترین فیلتر برای رفع غبارآلودگی هوا هستند.
دكتر سیدحسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب، گفت: در شرایط غبار آلودگی هوا بهترین وسیله‌ای كه می‌تواند به تلطیف هوا كمك كرده و هوای سالم‌تری به منازل وارد كند كولرهای آبی است، البته باید قسمتی از منزل را نیز به سمت هوای بیرون بازگذاشت تا هوا در رفت و آمد گردش باشد.
وی افزود: در شرایط شدت گرد و غبار آلودگی هوا توصیه می‌كنیم افراد به ضرورت از منزل خارج شوند و پنجره‌های منزل را هم كیپ نگه دارند.
وی با پرهیز كردن افراد از ورزش‌های سنگین در هوای غبارآلود، اظهار داشت: در صورت لزوم،افراد فقط در فضای بسته‌ای كه غبار آن خارج شده ورزش سنگین انجام دهند.
وی به بیماران قلبی و ریوی نیز توصیه كرد از حضور در هوای غبارآلود خودداری كنند و گفت: ساعت ورود و افزایش میزان ریزگردها در هوا به صورت دقیق مشخص نیست و بستگی به میزان باد و دوره ورود این ریزگردها به كشور دارد ولی در شرایط اول صبح و غروب ظاهراً ریز گردها در هوا كمتر دیده می‌شوند.
وی در خاتمه فصل تابستان را فصل بازی و اوقات فراغت كودكان دانست و از پدران و مادران خواست مراقب شرایط تنفسی فرزندان خود در شرایط غبارآلودگی هوا به خصوص در مناطق غرب و جنوب غربی كشور باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha