سلامت نیوز :تحقیقات جدید نشان می‌دهد برای حدود 70 درصد مردان توجه به اتومبیل بسیار راحت‌تر از توجه به سلامت خودشان است اما زنان بیشتر به سلامت خود بها می‌دهند و میزان مراجعه زنان برای چك كردن سلامتی 100 درصد بیشتر از مردان است.

به گزارش فارس، برخی مردان ممكن است نشانه‌های بیماری‌های قابل درمان را نادیده گرفته و حتی در برخی موارد ممكن است پس از بروز نشانه بین 6 ماه تا یك سال هم اصلاً به پزشك مراجعه نكنند.

اسكات ویلیامز، نایب رئیس شبكه سلامت مردان در این مورد ابراز نگرانی كرده و این آمار را وحشتناك دانسته چرا كه بسیاری بیماری‌ها می‌توانند قبل از پیشرفت به خوبی مهار و درمان شوند.

این شبكه تحقیقی را بر 501 مرد بین 45 تا 65 سال و 501 نفر همسران آنان در مورد اهمیت به مسائل سلامت انجام داده است.
نتایج این تحقیق نشان می‌دهد كه مردان سهل انگار هستند و در 70 درصد موارد توجه آنها به وضعیت خودرو خود بیش از نگرانی آنها برای سلامتیشان است.

به نوشته دیلی میل، ویلیامز این مشكل را ناشی از تفكرات و ارزشهای اجتماعی می‌داند كه وقتی یك پسر بچه با صدمه‌ای مواجه می‌شود به او توصیه می‌كنند كه آن را فراموش كند، زمانی كه یك پسر 5 ساله به زمین خورده و زانویش زخم می‌شود به خودش می‌گوید پسر بزرگ هیچ وقت گریه نمی‌كند.

همین حالت هنگام بزرگسالی و مثلاً برای دردهای ناحیه سینه وجود داشته و واكنشی مشابه را ایجاد می‌كند. این حالت در میان زنان كمتر بوده و 56 درصد زنان نگران سلامت خود هستند و آمار رسمی نشان می‌دهد تعداد زنانی كه برای چك كردن وضعیت خود به طور دوره‌ای به پزشك مراجعه می‌كنند 100 درصد بیشتر از مردان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha