سلامت نیوز : طی یكسال اخیر، با پیگیری مددكاران اجتماعی 240 میلیون تومان به بیماران كم بضاعت در بیمارستان سینا كمك مالی صورت گرفته كه از این میزان كمك حدود 90 میلیون تومان از طرف مجمع خیرین سلامت بوده است.
مدیر بیمارستان سینا تهیه تمامی لوازم و داروهای مصرفی بیماران را از اقدامات مهم اخیر این بیمارستان جهت كمك به بیماران بی بضاعت عنوان كرد.

 دكتر غفارزاده با اشاره به حضور پررنگ و تمام وقت مددكاران بیمارستان گفت: بسیاری از بیماران علاوه بر مشكلات جسمانی كه با آن مواجه هستند با مشكلات اجتماعی و خانوادگی دست به گریبان بوده كه مداخلات مددكاران می‌تواند بار این مشكلات را كاهش داده و در بازتوانی و آماده سازی روانی بیمار جهت بازگشت به اجتماع موثر باشد.

مدیر بیمارستان سینا ادامه داد : در حال حاضر 5 نفر مددكار در كادر درمانی بیمارستان سینا حضور دارند كه مسایل و مشكلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی بیماران را شناسایی كرده و در جهت رفع آن تلاش می‌كنند، همچنین كارشناس حقوقی، وكیل دادگستری و متخصصین پزشكی قانونی جهت رفع مشكلات اجتماعی آماده هستند.

دكتر غفارزاده با اشاره به بیمارانی كه تحت پوشش هیچ یك از بیمه ها نیستند،گفت: در یكسال اخیر حدود 900 نفر از این بیماران، پس از بستری شدن روی تخت بیمارستان، توسط بیمارستان بیمه شده اند. این در حالی است كه طبق قانون بیمه ایرانیان، هزینه بیمه كردن هر فرد با حداقل سه نفر از اعضای خانواده وی حدود 190 هزار تا 200 هزار تومان می شود.

وی از تعاملات بیمارستان با بهزیستی و شهرداری خبر داد و گفت: اسكان بیماران بی سرپرست در سرای سالمندان و در اختیار گذاشتن سرویس ایاب و ذهاب برای آنها و سایر بیماران نیازمند از نتایج تعامل با ارگان های مربوطه جهت كمك به بیماران نیازمند است.

وی با بیان آنكه عمده درآمد بیمارستان بر پایه صندوق است، گفت: پرداخت های بیمه خدمات درمانی تا پایان بهمن ماه و تامین اجتماعی تا پایان آذرماه بوده است و بیمارستان مطالبات خود را از بیمه ها با تعویق دریافت می كند.

دكتر غفارزاده با اشاره به تهیه كلیه لوازم و داروهای مورد نیاز بیماران توسط بیمارستان و میزان تعهد بیمه ها در این خصوص گفت: در مورد داروها تعهد بیمه ها رقم بالایی بوده و در حدود 70 درصد است ولی این تعهد در قبال لوازم مصرفی بیمارستان به دلیل قیمت بالای آن كم بوده و حداكثر 30 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha