چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 291010

با پیگیری معاونت پرستاری و موافقت معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای اسفندماه ماه سال جاری اضافه کار از کارانه پرستاران جداگانه پرداخت می شود.

پرداخت اضافه کار از کارانه پرستاران جدا شد

سلامت نیوز:با پیگیری معاونت پرستاری و موافقت معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای اسفندماه ماه سال جاری اضافه کار از کارانه پرستاران جداگانه پرداخت می شود. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: اواخر سال ۹۶ کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت با حضور نمایندگان پرستاری سراسر کشور، اقتصاد درمان و توسعه به منظور بررسی مسایل و مشکلات نظام پرداخت پرستاران با طرح قاصدک در معاونت پرستاری تشکیل شد و پس از ۱۲ جلسه مستمر نتایج آن در جلسه مشترک معاونت پرستاری با معاونت توسعه مدیریت و منابع و درمان وزارت بهداشت مطرح و تصمیمات مهمی در حوزه پرداختی  پرستاران اتخاذ شد که مهمترین آنها اصلاح شیوه پرداخت کارانه و اضافه‌کار کارکنان غیر پزشک بود که برای اجرا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی ابلاغ و براساس آن از ابتدای اسففندماه ۹۸ پرداخت اضافه کار و کارانه جداگانه محاسبه و پرداخت می شود. 


وی مصوبات جلسه مشترک با دکتر تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت را به شرح زیرعنوان کرد و افزود: این اصلاحات تا زمان تعریف وجایگزینی یک مدل مناسب پرداختی لازم الاجراست و انشالله پس از غلبه بر بحران کرونا مدل جایگزین تعریف و پرداختی کارانه و اضافه کار پرستاران با مدل جدید محاسبه و پرداخت خواهد شد.
۱- از ابتدای اسفندماه ۹۸ پرداخت اضافه کار از کارانه جداگانه محاسبه و براساس قوانین مربوط در سقف عملکرد بودجه تفصیلی و از درآمدهای اختصاصی اقدام شود.
۲- سهم کارانه کارکنان غیرپزشک ۹۰ درصد از ۳۷.۵ درصد جزو حرفه ای بیمارستان موضوع ماده ۱ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد و مجزا از سقف ریالی اضافه کاری است. 
۳- سقف ریالی اضافه کاری براساس تفاهم نامه مابین معاونت توسعه با رییس هر بیمارستان و بر اساس تفاهم نامه سقف ریالی اضافه کاری از درآمد اختصاصی بیمارستان تامین شود. 
۴- همانند گذشته تا ۷۵ درصد از سهم کارانه برای پرداخت کارکنان تشخیصی و درمانی بیمارستان اختصاص یابد.
۵- مدیران پرستاری به داشبورد سامانه دسترسی داشته باشد.
۶- دانشگاه می تواند از محل ۵ درصد سهم موسسه برای ترمیم پرداختی کارانه کارکنان غیرپرشک در بیمارستانهای اعصاب و روان و سوختگی و سایر بیمارستان ها در مناطق کم برخوردار پس از تصویب در هیات امنا اقدام کند. 
۷- کارگروه کارانه دانشگاه بر توزیع مبالغ توزیع و نحوه پرداخت نظارت داشته باشد.
۸- مدل جدید پرداخت کارانه طراحی و شبیه سازی و مدت ۳ ماه در چند دانشگاه پایلوت شود.
۹- تلاش در جهت پرداخت معوقات اضافه کار در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور صورت پذیرد به نحوی که حداکثر ۳ ماه معوقه وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha