سلامت نیوز : رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران از اختلاف فاحش کارانه های دریافتی پرستاران و غیر پرستاران انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر دریافتی 100 میلیونی کادر غیر پرستاری را در مقابل کارانه 10 هزارتومانی گروه پرستاری داریم که این موضوع با هیچ قانون و عدالتی همخوانی ندارد.
به گزارش مهر، غضنفر میرزابیگی روز سه شنبه در نشست خبری تشکیل سومین دوره آغاز به کار سازمان نظام پرستاری، به تشریح برنامه های این سازمان در این دوره پرداخت و افزود: متاسفانه هر روز اختلاف طبقاتی در پرستاران و غیرپرستاران به شدت بالا می رود.

وی با طرح این سئوال که دریافتی 100 میلیونی کارانه گروه غیرپرستاری در مقابل کارانه 10 هزار تومانی پرستاران با کدام قانون و عدالت همخوانی دارد، گفت: ما خیلی علاقمندیم در نظام سلامت دوگانگی بین پزشک و پرستار پیش نیاید.

میرزابیگی با اشاره به اختلاف ناچیز دریافتی پزشک و پرستار در کشورهای توسعه یافته دنیا، افزود: دریافتی یک متخصص قلب در آمریکا 4 برابر پرستاری است که در این کشور کمترین حقوق را می گیرد و بعضا پرستارانی هم هستند که دریافتی آنها 1.2 برابر پزشک است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با عنوان اینکه این اختلاف دریافتی پزشکان و پرستاران بعد از شکل گیری کارانه ها در کشور اتفاق افتاده است، ادامه داد: بنده به نمایندگی از جامعه پرستاری اعلام می کنم هر زمان مجلس و دولت تصمیم گرفت که کارانه ها را حذف کند، پرستاران اولین گروهی هستند که از این اقدام استقبال می کنند.

وی تاکید کرد: اما اگر قرار است کارانه ای پرداخت شود باید به همه تعلق بگیرد. این طور نباشد که 517 خدمت پرستاران را نادیده بگیریم و برخی دریافتی های چند میلیونی داشته باشند.

میرزابیگی در ادامه این نشست خبری با طرح این موضوع که پرستاران باید با یک شیفت کار تامین شوند، افزود: اگر پرستار چند شیفت کار کند، نظام سلامت و مردم از اضافه کار پرستار ضربه می خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha