مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در گفت وگو با وزیر بهداشت کشورمان گفت: برنامه کمپین ملی مبارزه با کرونا در ایران اقدامی بسیار بزرگ است. «تدروس ادهانوم» در این گفت وگو افزود : خوداظهاری در سامانه وزارت بهداشت و استفاده از اپلیکیشن توسط خانوارها کمک شایانی به کنترل شیوع بیماری خواهد کرد.

سازمان جهانی بهداشت: برنامه کمپین ملی مبارزه با کرونا در ایران اقدامی بزرگ است

سلامت نیوز:مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در گفت وگو با وزیر بهداشت کشورمان گفت: برنامه کمپین ملی مبارزه با کرونا در ایران اقدامی بسیار بزرگ است.
«تدروس ادهانوم» در این گفت وگو افزود : خوداظهاری در سامانه وزارت بهداشت و استفاده از اپلیکیشن توسط خانوارها کمک شایانی به کنترل شیوع بیماری خواهد کرد.
وی همچنین از اعلام آمادگی کشورهایی مانند ژاپن، آلمان و چین برای تهیه اقلام مورد نیاز ایران خبر داد.
سیر صعودی جان‌باختگان و مبتلایان در کشورهای جهان در حالی است که  کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته «هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا با منشأ داخلی ثبت نشده است» بنابراین آمار ابتلای جدید به این ویروس در این کشور صفر شده است.
با این حال مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که از خارج به چین سفر کرده‌اند (وارداتی) شناسایی و ثبت شده است.
همچنین با این حساب شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۹۲۸ نفر رسیده است در حالی که آمار جان باختگان در این کشور نیز با ثبت ۸ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به سه هزار و ۲۴۵ تن افزایش یافت.
علیرضا رئیسیمعاون وزیر بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشته است در خارج از چین در مجموع ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ تن مبتلا و چهار هزار و ۷۰۰ تن فوت شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha