سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 29105

پیاده‌روی یكی از بهترین ورزش‌ها و فعالیت‌های جسمی شناخته شده برای تناسب اندام و حفظ بیشتر سلامت بدن است.

سلامت نیوز : پیاده‌روی یكی از بهترین ورزش‌ها و فعالیت‌های جسمی شناخته شده برای تناسب اندام و حفظ بیشتر سلامت بدن است.

به گزارش  ایسنا، این ورزش بسیار ساده و كم هزینه است اما متاسفانه دلایلی وجود دارند كه باعث می‌شوند مردم در انجام آن تنبلی كنند. بنابراین برای اینكه پاهای خود را وادار به راه ‌رفتن كنید باید انگیزه‌هایی را در خود بوجود آورید.

سایت اینترنتی پاكبوز در یك مقاله جدید به چند انگیزه كارآمد اشاره كرده است كه شما را راغب می‌سازد هر روز پیاده‌روی كنید چون انگیزه مهمترین عامل برای كمك به كاهش وزن است:

1-‌ در این مقاله توصیه شده است سعی كنید مسیر خود را تغییر داده و مسیر جدیدی را برای پیاده‌روی انتخاب كنید. گاهی اوقات خسته شدن از یك مسیر تكراری و همیشگی باعث می‌شود كه پاهای شما برای پیاده روی تنبل شوند. در این شرایط مسیر جدیدی را انتخاب كنید تا فضا و صحنه‌های جدیدی را ببینید و در نتیجه جذابیت محیط اطراف، فكر شما را از سختی پیاده‌روی و ورزش كردن منحرف كند.

2- گام‌های خود را بشمارید. شمردن گام‌ها باعث می‌شود كه هنگام پیاده‌روی حوصله شما سر نرود. اگر با شمردن مشكل دارید، می‌توانید از یك وسیله برای این كار استفاده كنید.

3- از همسر یا یك دوست خود دعوت كنید كه شما را در این پیاده‌روی همراهی كند. این كار در شما و طرف مقابل انگیزه بیشتری ایجاد می‌كند و به پیاده‌روی شما جنبه تفریحی می‌دهد.

4- یك كلوپ پیاده‌روی تشكیل دهید. اگر تعداد دوستانی كه مایل هستند شما را در این كار همراهی كنند بیشتر از یك نفر است می‌توانید یك كلوپ پیاده روی تشكیل دهید تا هر روز كسانی را كه با شما انگیزه یكسان و مشابه دارند ملاقات كنید و بر انگیزه شما افزوده شود. پیدا كردن ارتباطات بیشتر در این زمینه بسیار سودمند است.

5- مزایای پیاده‌روی را همیشه برای خودتان یادآوری كنید. همواره به یاد بیاورید كه این ورزش مزایای بسیاری برای شما دارد كه از آن جمله كمك به كاهش وزن، پایین آوردن فشار خون، تقویت استخوانها و مفاصل، كاهش خطر بیماری‌های قلبی و كاهش خطر ابتلا به دیابت است.

6- بهترین و مناسب‌ترین زمان را برای این كار انتخاب كنید. انتخاب زمان مناسب در شما انگیزه ایجاد می‌كند كه این كار را ادامه دهید. برخی افراد صبح را برای پیاده‌روی انتخاب می‌كنند و برخی نیز ترجیح می‌دهند شب یا پس از شام پیاده‌روی كنند تا تنش‌هایشان كاهش یافته و آرامش پیدا كنند.

7- آخرین و در عین حال مهمترین توصیه این است كه به خودتان پاداش بدهید اگر به هدفی كه در این مسیر برای خودتان قرار داد‌ه‌اید دست یافتید به خودتان با یك چیز جالب پاداش بدهید مثلا كفش، لباس یا فیلمی را كه دوست دارید برای خود بخرید و از این برنامه ریزی خوب لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha