سلامت نیوز : بررسی‌ها نشان داد مصرف ویتامین‌های گروه ب در دوران بارداری احتمال ابتلا به سرطان روده را در نوزاد كاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دكتر جین مایر متخصص و كارشناس مركز «مطالعات تغذیه انسانی در رابطه با پیری» در دانشگاه توفتز تاكید كرد: ما با مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی متوجه شدیم اگر موش‌های مادر از مكمل‌های حاوی ویتامین‌های ب مصرف كنند احتمال بروز تومورهای روده در آنها به میزان قابل توجهی كاهش پیدا می‌كند.

در مطالعات قبلی روی موش‌ها و انسانها نیز نشان داده شد كه ویتامین‌های گروه ب بویژه «فولیت» نقش مهمی در پیشگیری از سرطان روده و راست روده ایفا می‌كند.

این متخصصان با استفاده از یك مدل از موش‌ها كه به لحاظ دستكاری‌های ژنتیكی به طور طبیعی به سرطان روده و راست روده مبتلا می‌شوند توانستند تاثیر مصرف ویتامین ب توسط مادر را روی خطر بروز این سرطان در نوزاد وی بررسی كنند. به این موش‌های مادر رژیم غذایی حاوی مكمل‌های ویتامینهای ب شامل ب 2، ب 6، ب 12 و فولیت داده شد.

دكتر جیمی كروت از متخصصان آزمایشگاه ویتامین‌ها و مواد سرطان زا در دانشگاه توفتز در این باره یادآور شد: ما مشاهده كردیم احتمال بروز تومورهای روده‌ای در نوزادانی كه مادران آنها مكمل‌های رژیمی ویتامین ب مصرف كرده بودند به میزان قابل توجهی كاهش پیدا كرد.

به گزارش مجله آنلاین ساینس دیلی، دكتر كروت و دستیاران وی به ارتباط بین مصرف مكمل‌های این ویتامین با شبكه‌ای از ژن‌ها كه معمولا در مبتلایان به سرطان روده- راست روده تغییر می‌كنند پی برده‌اند.

آنها متوجه شدند كه فعالیت ژنهای سركوب كننده تومور روده در بچه موش‌هایی كه مادران آنها ویتامین ب مصرف كرده بودند به مراتب بیشتر و تاثیرگذارتر است.

بعلاوه پزشكان می‌دانند كه مصرف این گروه از ویتامین‌ها تاثیر مثبتی در كاهش ابتلا به نارسایی مادرزادی لوله عصبی در نوزادان دارد. در مرحله بعدی متخصصان تاثیر این ویتامین را در نمونه‌های انسانی بررسی خواهند كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha