یک روان شناس اجتماعی به بیان توضیحاتی درباره اینکه با چه جملاتی خانواده ها می توانند اضطراب فرزندان خود در برابر کرونا را بکاهند.

با چه جملاتی فرزندانمان را در برابر اضطراب کرونا آرام کنیم؟

سلامت نیوز: یک روان شناس اجتماعی به بیان توضیحاتی درباره اینکه با چه جملاتی خانواده ها می توانند اضطراب فرزندان خود در برابر کرونا را بکاهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد رضا ایمانی روان شناس اجتماعی  درباره این موضوع که با توجه به شیوع کرونا ویروس کودکان بیشتر دچار اضطراب شده اند، خانواده‌ها برای غلبه بر این اضطراب با چه جملاتی می‌توانند اضطراب مبتلا شدن به ویروس کرونا را کاهش دهند به بیان جملاتی پرداخت که خانواده‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.


وی در ادامه بیان کرد: والدین از کلمات و جملات مثبت استفاده کنند. به کودکان خود بگوییم که این ویروس کرونا ویروسی است که از بین می‌رود.


ایمانی در ادامه گفت: مثلا بگویند: بابا جان نگران و ناراحت نباش چرا که ما همیشه دستهایمان را می‌شوییم و الان باید مقداری مراقبت کنیم. هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. ما یک خانواده مقاوم هستیم و می‌توانیم این موضوع را بدون خطر بگذارنیم.


این روان شناس اجتماعی بیان کرد: یا بگویند الان فرصت خوبی است که از غذا‌های با بهداشت بیشتر و ایمنی بیشتر استفاده کنیم و از غذا‌های فست فودی و رستوران‌ها استفاده نکنیم.


ایمانی در ادامه بیان کرد: در این روز‌ها خانواده و بچه‌ها کنار هم بازی کنند و فیلم ببیند و حرف بزنند. والدین خاطرات دوران بچگی خودشان را برای بچه‌ها بازگو کنند که خیلی از فضای رستورانی و اجتماعی که امروز وجود دارد وجود نداشته است.


ایمانی افزود: خیلی از موضوعاتی که والدین می‌خواهند به فرزندان خود بگویند را در قالب داستان و جُک و خاطره تعریف کنند چرا که کودکان ظرفیت پذیرش خیلی از واقعیات را ندارند و هضم اخبار بسیار صریح و سنگین برایشان سخت است و هضم کردن آن‌ها برای ما راحت‌تر است، ولی برای بچه‌ها کوچگ به این صورت نیست.


این روان شناس اجتماعی بیان کرد: مدام به بچه‌ها نگوییم که تو فلان کار را کردی و الان کرونا می‌گیری. این شوخی‌ها بسیار به بچه‌ها آسیب می‌زند چرا که این مسائل در ذهن کودک باقی می‌مانند و در زندگیشان دچار اختلال و گرفتاری فکری و ذهنی می‌کند.


وی در ادامه با بیان اینکه رفتار وسواس گونه در این شرایط خودش یک آسیب دیگر است گفت: شستشو و مراقب کردن خوب است، ولی نه با شدت و حدت زیاد؛ بنابراین روی یک برگه کاغذ بنویسیم که در چه مواقعی باید دست هایمان را بشوییم و لباسمان را عوض کنیم که به جز این موارد برای خود نگرانی ایجاد نکنیم.
ایمانی تاکید کرد: شستن زیاد و حساسیت زیاد باعث ایجاد وسواس می‌شود که باید جلوی آن‌ها را بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha