سلامت نیوز : یک فوق تخصص اورولوژی گفت: با توجه به پیشرفت های اخیر کشورمان، توانایی های متخصصان و جراحان داخلی برای حفظ عصب در عمل جراحی سرطان پروستات و کاهش مشکلات ادراری و تناسلی، افزایش قابل توجهی یافته است.

رحمان صداقت پیشه فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان پروستات جزو چهار سرطان بسیار شایع در مردان است که شیوع آن در چند سال اخیر افزایش یافته و نگرانی هایی را هم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه حفظ عصب در عمل جراحی سرطان پروستات یکی از موضوعات مهم در حوزه اورولوژی است، تصریح کرد: حفظ عصب در جراحی سرطان پروستات از جمله دغدغه های همه متخصصان و جراحان مرتبط با حوزه اورولوژی و سرطان پروستات بوده که در واقع نتیجه آن به دو عامل تجربه و توانایی پزشک جراح و سن بیمار وابسته است.

صداقت پیشه با اشاره به مشکلات و عوارض ناشی از آسیب عصب در جراحی سرطان پروستات، اظهار داشت: در صورت آسیب و برداشته شدن عصب، علاوه بر ایجاد مشکلات ادراری به ویژه بی اختیاری ادرار، ناتوانی جنسی نیز ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: درصد ناتوانی جنسی در سرطان پروستات بسیار متفاوت است و در برخی مواقع در صورت حفظ عصب، ممکن است عصب فلج شده باشد که برای بازگشت به حالت طبیعی تا یک سال زمان نیاز است.

این فوق تخصص اورولوژی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت های اخیر کشورمان، توانایی های متخصصان و جراحان داخلی برای حفظ عصب در عمل جراحی سرطان پروستات و کاهش مشکلات ادراری و تناسلی، افزایش قابل توجهی یافته است.

صداقت پیشه یادآور شد: در صورت حفظ عصب در عمل جراحی سرطان پروستات، علاوه بر کاهش مشکل بی اختیاری ادرار، فعالیت جنسی نیز حفظ شده و از بین نمی رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha