شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 291078

چند روز بعد از آنکه اولین سگ مبتلا به کرونا جان خود را از دست داد، نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ هم در هنگ کنگ مثبت شد.

نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ مثبت شد

سلامت نیوز:چند روز بعد از آنکه اولین سگ مبتلا به کرونا جان خود را از دست داد، نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ هم در هنگ کنگ مثبت شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک سگ از نژاد «ژرمن شپرد» که در منطقه «پوک فو لام» هنگ کنگ زندگی می‌کرد، به همراه یک سگ دیگر در همان محل اقامت در قرنطینه قرار گرفته‌اند.


به گزارش دیلی میل،اداره زراعت، شیلات و حفاظت هنگ کنگ در بیانیه‌ای گفت: هر دو سگی که در قرنطینه قرار گرفته‌اند، تحت نظارت و آزمایش‌های مداوم قرار دارند.
گفتنی است؛ قرنطینه پس از تأیید مبتلا بودن صاحب این سگ به کوید_۱۹ صورت گرفت.


این وزارتخانه افزود: همچنان نظارت بر سگ و انجام آزمایش‌های مکرر بر روی حیوانات ادامه خواهد داشت.
به دنبال انتشار ابتلای دومین سگ در هنگ کنگ به کرونا، دولت هنگ کنگ از مردم خواسته است که حیوانات خانگی خود را رها نکنند اما از لمس آن‌ها خودداری کنند.


با این حال دولت تأکید کرده است که تا کنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات خانگی بتوانند منبع کروناویروس باشند یا به این ویروس مبتلا شوند وجود نداشته است.


دولت هنگ کنگ همچنین افزود: صاحبان حیوانات خانگی نباید از شیوع ویروس کرونا به عنوان دلیلی برای رها کردن حیوانات خانگی خود استفاده کنند.

پس از نتیجه مثبت آزمایش کرونای اولین سگ در هنگ کنگ که این بیماری را از صاحبش گرفته بود، این اولین مورد از انتقال ویروس از انسان به حیوان به حساب می‌آمده است.


این سگ که دو روز پس از خارج شدن از قرنطینه درگذشت، بار‌ها و بار‌ها آزمایش کرونا وی مثبت ضعیف اعلام شده و در یک مرکز حیوانات قرنطینه شده بود.
وزارت زراعت، شیلات و حفاظت (AFCD) در خصوص اولین سگ مبتلا به کرونا، گفت: آزمایش‌های مکرر نشان می‌دهد که عفونت سگ «۱۷ ساله پومرایی» در سطح پایین بود.


AFCD همچنین افزود: صاحب سگ حاضر به کالبد شکافی سگ خود نیست تا علت مرگ این سگ مشخص شود، اما برخی گفته‌اند استرس قرنطینه و جدایی از صاحب ممکن است در مرگ او نقش داشته باشد.


بنابر گزارش دیلی میلی، هر دو سازمان جهانی بهداشت حیوانات پاریس و هم مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفته‌اند که هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق حیواناتی مانند سگ و گربه وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha