سلامت نیوز : با توجه به فرارسیدن فصل گرما و شیوع اسهال این خطر وجود دارد كه موارد سوء تغذیه به ویژه در كودكان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
 نادر شریف زاده متخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با فرا رسیدن فصل گرمای سال، در اواخر فصل بهار و به ویژه در فصل تابستان شیوع برخی از مشكلات و اختلالات گوارشی و درونی افزایش می یابد كه در این میان اسهال و استفراغ شیوع بیشتری دارند.

 وی افزود: ابتلا به اسهال و استفراغ نیز خود منشا مشكلات و نارسایی های دیگری است كه برخی از این نارسایی ها می توانند آنقدر شدید باشند كه خطر بروز ناتوانی و كاهش كیفیت زندگی وجود خواهد داشت.

 شریف زاده با بیان اینكه در فصل گرما شیوع اسهال و اختلالات ناشی از آن افزایش می یابد تاكید كرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و شیوع اسهال این خطر وجود دارد كه موارد سوء تغذیه به ویژه در كودكان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

 این متخصص بیماری های گوارشی اظهار داشت: در واقع اسهال یكی از علل عمده و مهم سوء تغذیه به ویژه در كودكان است كه البته خود سوء تغذیه نیز از موارد مهم ناتوانی و مرگ و میر كودكان در جهان است.

 وی تصریح كرد: اسهال و اختلالات ناشی از آن هزینه ها و مشكلات زیادی را به دنبال دارد و اغلب مبتلایان به آن با روش های گران مایع درمانی وریدی و سایر روش های مشابه درمان می شوند.

شریف زاده با اشاره به اینكه در صورت ابتلا به اسهال و استفراغ مهمترین اقدام مواجه به موقع پزشك معالج است خاطر نشان كرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به اسهال و خطرات ناشی از آن مراجعه به موقع به پزشك و رعایت دستورات درمانی و افزایش مراقبت های شخصی می تواند خطرات ناشی از اسهال را به میزان قابل توجهی كاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha