سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از برنامه این سازمان برای تولید پلاسمای اختصاصی خبر داد و گفت: این نوع پلاسما مصرف زیادی در کشور دارد.
دکتر حسن ابوالقاسمی در گفتگو با مهر به برنامه های سازمان انتقال خون ایران در سال جاری اشاره کرد و افزود: تولید پلاسمای اختصاصی در سال جاری برنامه مهمی است که در پیش داریم.

وی اظهار داشت: پس از اینکه توانستیم پلاسمای عمومی را در داخل تولید کنیم، تولید پلاسمای اختصاصی و پلاسمای ضد هاری و ضد کزاز و ضد هپاتیت از دیگر برنامه های این سازمان است که اگر موفق به تولید آن شویم از خروج ارز زیادی جلوگیری می شود.

ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه این سرمها در کشور ما کاربرد و مصرف زیادی دارد، تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه پروژه هایی با محورهای عمده ارتقای کیفیت و کمیت فرآورده های خونی داریم که باید در سازمان اجرا شود. ضمن اینکه به تنوع محصولات و فراورده هایی که تولید می کنیم نیز باید بیفزاییم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در خصوص امکان تولید این نوع پلاسما در کشور، با عنوان این مطلب که در حال حاضر تمام فرآورده های مشتق از پلاسما را از خارج تهیه می کنیم، گفت: پالایشگاه ما در حال حاضر فعال نیست و فقط قرارداد آن بسته شده است اما برای ما مهم این است که پلاسمای این داروها را خودمان تهیه کنیم و با تهیه پلاسمای آن بخش اعظم مشکل حل می شود. زیرا 35 تا 40 درصد قیمت تمام شده محصول نهایی قیمت پلاسما است و تهیه آن 40 درصد جلوی خروج ارز را می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha