معاون بهداری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان بر خودداری جدی عمومی از مصرف خودسرانه دارو جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد.

از مصرف خودسرانه دارو در پیشگیری از ابتلا به کرونا پرهیز کنید

سلامت نیوز: معاون بهداری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان بر خودداری جدی عمومی از مصرف خودسرانه دارو جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز، سرهنگ پزشک محمد شهابی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا و تلاش همه جانبه شهروندان جهت پیشگیری در ابتلا به این ویروس مهلک،  در انجام ضدعفونی منازل و محل های کسب و کار متأسفانه در فضای مجازی برخی افراد مغرض و ناآگاه با ارائه مطالب و موضوعات کذب و غیر کارشناسی موجب تشویش اذهان و افکار عمومی شده و سلامت شهروندان را به خطر می اندازند.

وی بیان کرد: علی رغم تأکیدات زیاد جامعه پزشکی، عده ای از افراد تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته و خودسرانه اقدام به مصرف دارو برای پیشگیری از ابتلا به کرونا می کنند.

معاون بهداری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه تا کنون هیچ داروی اثبات شده ای جهت پیشگیری از بیماری کووید 19 وجود نداشته و به جز تشدید بیماری ، فایده ای برای افراد ندارد به عموم شهروندان توصیه کرد، از مصرف خودسرانه دارو جدا خودداری کرده و تمام تلاش خود را جهت ماندن در منازل و ششتوی مرتب و مکرر دست ها با آب و صابون بکار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha