رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای هوا در کشور طی فروردین حدود یک تا سه درجه کمتر از حد نرمال خواهد بود، گفت: این کاهش دما در برخی مناطق محسوس‌تر است.

دمای هوا در فروردین امسال تا ۳ درجه کمتر از نرمال است

سلامت نیوز: رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای هوا در کشور طی فروردین حدود یک تا سه درجه کمتر از حد نرمال خواهد بود، گفت: این کاهش دما در برخی مناطق محسوس‌تر است.

به گزارش سلامت نیوز، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون به ترتیب سه استان گیلان، مازندران و لرستان پر بارش‌ترین استان‌ها بوده‌اند، اظهار کرد: در استان گیلان از مهر ماه تاکنون ۶۳۷.۱ میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به میانگین بلند مدت بارش، ۷.۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، همچنین بارش در استان گیلان نسبت به سال گذشته با کاهش ۵.۷ درصدی روبه‌رو بوده است.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ادامه داد: در استان مازندران نیز از ابتدای سال آبی تاکنون ۵۱۵.۶ میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به میانگین بلند مدت ۲۴.۳ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۸.۲ درصد کاهش داشته است.

وظیفه با بیان اینکه بارش‌ها در استان لرستان نیز نسبت به میانگین بلند مدت ۲۷.۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه تاکنون ۵۰۲.۲ میلیمتر بارش در استان لرستان داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۴.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مدل‌های عددی بارش در کشور طی بهار امسال در شرایط نرمال است، گفت: دما طی فروردین ماه در کشور حدود یک تا سه درجه کمتر از نرمال خواهد بود. کاهش دما در غرب، جنوب و جنوب غرب کشور محسوس‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha