معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده بین کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت، در اجرای این طرح و حین اهدای بسته‌های آموزشی و ضدعفونی کننده بین کودکان کار، کودکانی که دارای علائم کرونا باشند به مراکز درمانی ارجاع شده و وضعیت آنان از سوی بهزیستی پیگیری می‌شود.

کودکان کار دارای علایم کرونا به بهزیستی ارجاع داده می‌شوند

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده بین کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت، در اجرای این طرح و حین اهدای بسته‌های آموزشی و ضدعفونی کننده بین کودکان کار، کودکانی که دارای علائم کرونا باشند به مراکز درمانی ارجاع شده و وضعیت آنان از سوی بهزیستی پیگیری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «حبیب‌الله مسعودی‌فرید» افزود: اگر کودکان کار و خیابان دارای علائم مشهودی مانند سرفه شدید، تب بالا، بی‌حالی و کوفتگی و تنگی نفس باشند، کارشناسان اجرای طرح، با ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده بین کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فورا با اورژانس پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس می‌گیرند تا این کودکان به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون مورد مشکوکی از کرونا بین کودکان کار و خیابان گزارش نشده اما سایتی از سوی بهزیستی برای ثبت موارد مشکوک در همه استان‌ها راه‌اندازی شده است؛ گزارش‌ها به صورت روزانه در این سایت ثبت خواهد شد.

مسعودی فرید اضافه کرد: هنوز مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا بین کودکان کار و خیابان مشاهده نشده اما دستورالعمل ثبت روزانه موارد مشکوک به کرونا بین کودکان کار و خیابان به تمام ادارات استانی بهزیستی فرستاده شده است تا هماهنگی‌ها بیشتر شود و اگر مواردی باشد اعلام خواهد شد؛ در صورت مثبت شدن ابتلای هر کودک کار و خیابان، کارشناس بهزیستی وضعیت او را پیگیری خواهد کرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: از زمان شیوع کرونا، کارشناسان بهزیستی در برخی ادارات استانی در کنار دست اندرکاران سازمان‌های مردم نهاد، توزیع اقلام بهداشتی بین کودکان کار را آغاز کردند و در برخی دیگر از استان‌ها مانند تهران، سازمان‌های مردم نهاد این اقدام را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به برپایی جلساتی با سازمان‌های مردم نهاد جهت توزیع بسته‌های بهداشتی بین کودکان کار و خیابان افزود:‌ جلساتی به صورت ویدئو کنفرانس نیز با مدیران استانی بهزیستی انجام دادیم تا اقدامات هماهنگ‌تر شود.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان پنج میلیارد تومان در اختیار بهزیستی قرار داده است که قرار شد اقلام بهداشتی از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی با همکاری خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد داوطلب این کار صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کارشناسان در اجرای طرح با ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده بین کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به محل تردد کودکان کار و خیابان مانند چهارراه‌ها می‌روند. کودکان کار را با فاصله یک و نیم تا دو متری جمع می‌کنند و نکات بهداشتی را به آنان آموزش می‌دهند و این نکته را به آنان متذکر می‌شوند که ممکن است علائم بیماری شدید نباشد اما آنها می‌توانند بیماری را به سایرین یا حتی خانواده خود منتقل کنند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین در اجرای این طرح، نحوه شستن دست‌ها به صورت عملی به کودکان کار و خیابان آموزش داده می‌شود و سپس بسته بهداشت فردی شامل ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی کننده و مایع دستشویی یک نفره تحویل آنان می‌شود و کارشناسان همانجا از کودکان می‌خواهند که آموزش‌ها را انجام دهند.

مسعودی فرید اظهار داشت: کارشناسان اورژانس اجتماعی هر روز این آموزش‌ها را تکرار می‌کنند و طی این آموزش‌ها، چهار بسته به هر کودک کار و خیابان تحویل می‌شود و اگر لازم باشد توزیع این بسته‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: بسته‌ها به صورت روزانه به کودکان تحویل می‌شود چرا که حمل و نقل بسته‌ها به آسانی انجام شود و از سوی دیگر توزیع روزانه باعث خواهد شد کودک هم مورد پایش قرار گیرند و هم کارشناسان از نحوه درست بسته پیشین، مطمئن شوند.

به گفته مسعودی فرید، سال گذشته ۱۴ هزار کودک کار در سراسر کشور در مراکز بهزیستی پذیرش شدند که ۶ هزار نفر از آنان در مراکز شبانه روزی و هشت هزار نفر از آنان در مراکز روزانه موسوم به مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده پذیرش شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha