سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 291164

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف در مناطق سردسیر در برخی استان‌ها و بارش باران در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف در مناطق سردسیر در برخی استان‌ها و بارش باران در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضع جوی کشور به پانا گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روز سه شنبه (پنجم فروردین ماه) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شرق یزد، گلستان و شرق مازندران بارش باران و وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر این استان‌ها بارش برف رخ خواهد داد، روز چهارشنبه برای برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، نوار غربی آذربایجان غربی، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود، گفت: روز پنجشنبه (7فروردین) با عبور امواج کم دامنه از کشور، در استان‌های کردستان، کرمانشاه، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب اصفهان، نیمه غربی کرمان و جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

ضیائیان افزود: از بعد از ظهر روز جمعه با عبور سامانه بارشی از غرب کشور برای بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و به تدریج در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و شنبه با تشدید فعالیت این سامانه در استان‌های واقع در مناطق غرب و شمال غرب، جنوب غرب و جنوب و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج بخش های مرکزی کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضع جوی تهران نیز گفت: در روز سه شنبه آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد خواهد داشت و احتمالا بارش پراکنده از روز چهارشنبه وجود دارد که این وضع تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha