چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 291195

متخصص گوش و حلق و بینی گفت: نمی‌توان به صورت کلی بیان کرد که هر شخصی دچار اختلال کم بویایی شد مبتلا به کرونا شده است. اختلال بویایی با بیماری کرونا ارتباط دارد؟

اختلال بویایی با بیماری کرونا ارتباط دارد؟

سلامت نیوز: متخصص گوش و حلق و بینی گفت: نمی‌توان به صورت کلی بیان کرد که هر شخصی دچار اختلال کم بویایی شد مبتلا به کرونا شده است.
اختلال بویایی با بیماری کرونا ارتباط دارد؟

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا موحدی متخصص گوش و حلق و بینی در گفت‌وگو با فارس درباره ارتباط اختلال بویایی و بروز بیماری کرونا گفت: اختلال بویایی جدیداً در جامعه مقداری افزایش پیدا کرده و به صورت کم بویایی در برخی از افراد بروز می‌کند و این مراجعه به مطب‌ها به دلیل این اختلال طی روزهای گذشته مقداری بیشتر شده است.

وی افزود: در بیماری‌های ویروسی حتی در سرماخوردگی ساده ممکن است اختلال بویایی اتفاق بیفتد اما اینکه در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا در جامعه این اختلال بیشتر مشاده می‌شود و گمان پزشکان به این سمت سوق پیدا می‌کند که ممکن است بیماری کرونا باعث این اختلال شده باشد.

موحدی افزود: از آنجا که کرونا از دسته‌ ویروس سرماخوردگی است این شک جدی وجود دارد که این کم بویایی مربوط به ویروس کرونا باشد اما نمی‌توان به صورت کلی بیان کرد که هر شخصی دچار اختلال کم بویایی شد مبتلا به کرونا شده است و این موضوع باید توسط پزشک بررسی شود.

به گفته وی علائم کم بویایی می‌تواند به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا مواد کلردار بروز کند، اما بسیاری از افرادی از گذشته با مواد شوینده کار می‌کنند دچار این مشکل نشده‌اند لذا می‌توان گفت مواد شوینده می‌تواند باعث تشدید این علائم شود.a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha