چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 291196

عید از راه رسیده است و امسال مانند سال‌های قبل نمی‌توانیم به گردش برویم. عید نوروز سال ۱۳۹۹ متفاوت‌ از عید هر سال فرا رسیده است. بایدها و نبایدهایی در عید می‌تواند ما را ایمن از ویروس کرونا کند.

خطر کرونا در عید نوروز؛ بایدها و نبایدها

سلامت نیوز: عید از راه رسیده است و امسال مانند سال‌های قبل نمی‌توانیم به گردش برویم. عید نوروز سال ۱۳۹۹ متفاوت‌ از عید هر سال فرا رسیده است. بایدها و نبایدهایی در عید می‌تواند ما را ایمن از ویروس کرونا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عید نوروز سال ۱۳۹۹ متفاوت‌ از عید هر سال فرا رسیده است. بایدها و نبایدهایی در عید می‌تواند ما را ایمن از ویروس کرونا کند.

دید و بازدید عید را ممنوع کنیم

بسیاری از مردم نگران بی احترامی به بزرگ‌ترها هستند. برای بزرگ‌ترهای فامیل و نزدیکان خود شرایط را توضیح دهیم. اگر فردی از نزدیکان ما به دید و بازدید عید می‌رود، او را از خطری که برای خود و دیگران ایجاد می‌کند باخبر کنیم. همانطور که می‌دانیم دوره پنهان ماندن ویروس کرونا تا دو هفته و حتی بیشتر گزارش شده است. ممکن است فردی از نزدیکان ما و یا حتی خود ما به این ویروس مبتلا باشیم و به علت روابط اجتماعی گسترده در آغاز سال نو، این ویروس را به طور تصاعدی در خویشاوندان خود پخش کنیم. بنابراین آنچه اهمیت دارد کنار گذاشتن رودربایستی‌ها و اجرای نوروزی متفاوت از هر سال برای جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا و حفظ سلامت خود و خانواده است.

تماس تلفنی و تصویری

پیشنهاد می‌کنیم این عید را از طریق تلفن و تماس‌های تصویری مجازی در کنار هم بگذرانیم. کافی است لیوان چای مهمان‌نواز عید آلوده به ویروس باشد و ما از آن اطلاع نداشته باشیم. این ویروس تا زمان کنترل شدن جدی بگیریم تا عواقب آن زندگی ما را مختل نکند. به خاطر داشته باشیم دید و بازدید عید از بزرگ‌ترها که بیش از جوانترها در معرض این خطر هستند، ظلم بزرگی به آن‌ها است.

خریدهای خود را محدود کنیم

به هر بهانه‌ای به خرید نرویم. چیزهایی که می‌خواهیم را با رعایت نکات بهداشتی تهیه کنیم و تعداد بارهایی را که برای خرید به بیرون از خانه می‌رویم را کاهش دهیم. به خاطر داشته باشیم سوپرمارکت‌ها یکی از منابع جدی در شیوع کرونا گزارش شده‌اند. خریدهای خود را به محض ورود به خانه طبق روش‌های امن، ضدعفونی کنیم. محیط خانه، نقطه امن ماست. از سلامت آن مراقبت کنیم.


به کودکان آموزش دهیم

به کودکان آموزش دهیم که چگونه در این دوره رفتار کنند و دست خود را مدام بشویند. درست است که این ویروس برای سنین پایین خطر کم‌تری دارد اما این موارد می‌تواند سلامت سایر اعضای خانواده و کهنسالان را بیش از سایرین تحت تأثیر قرار دهد.

سرگرمی ایجاد کنیم

در طول دوره عید نوروز و تعطیلات، زمان آزاد خود را به تفریحات دسته‌جمعی با خانواده خود بگذرانید. بازی‌هایی که در کانون خانواده قابل اجرا هستند و ساعت‌ها ما را سرگرم می‌کنند. تنها راه جلوگیری از این ویروس عدم رفت‌وآمد در خیابان‌ها است. تا زمان کنترل این ویروس تا حد ممکن از خانه خارج نشوید.

علائم سرماخوردگی و یا کرونا را جدی بگیریم

درست است که عید است و زمان با هم بودن خانواده‌ها است اما در صورت بروز علائم سرماخوردگی، بدن درد، تب، تنگی نفس و سرفه خشک در افراد، ابتدا خود را در اتاقی قرنطینه کنید. در روابط خود با سایر اعضای خانواده مراعات کنید. در صورت بهبود می‌توانید با رعایت نکات بهداشتی به خانواده بازگردید و در صورت تشدید علائم در این مرحله به پزشک مراجعه کنید. اگر بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، مشکلات ریوی و قلبی دارید، در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha