چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 291197

یماران کرونایی در تهران چه سن و سالی دارند

سلامت نیوز: اپیدمیولوژیست و عضو ستاد مدیریت کرونا گفت: بررسی اطلاعات بیماران مبتلا به کرونا نشان می دهد که میانگین سنی مبتلایان به کرونا در تهران ۵۰ سال است؛ موضوعی که توجه بیشتر مردم به رعایت توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی را می طلبد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حمید سوری روز چهارشنبه اظهار داشت: بیماری کرونا فقط سالمندان را دچار مرگ و میر نمی کند، بلکه در بین فوت شدگان، کسانی بودند که دچار بیماری زمینه ای هم نبوده و حتی کمتر از ۵۰ سال داشته اند.

عضو ستاد مدیریت کرونا با اشاره به اینکه احتمال ابتلا در رده های سنی متفاوت است، اظهار داشت: افراد بالای ۸۰ سال بیشتر از دیگران مبتلا می شوند، اما این موضوع به این معنی نیست که افراد کمتر از ۵۰ سال، درگیر بیماری نمی شوند یا جان خود را از دست نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه حتی نوجوانان هم در بین فوت شدگان بودند، اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که اپیدمی بیماری کرونا مختص سالمندان و افراد دچار نقص سیستم ایمنی نیست و می تواند همه را درگیر کند.

آیا باید منتظر ایمنی دسته جمعی باشیم؟

سوری ادامه داد: اگر در کشور افرادی دنبال ایمنی دسته جمعی هستند، سخت در اشتباه اند.

این اپیدمیولوژیست اظهار داشت: ایمنی طبیعی دسته جمعی به این معنی است که حدود ۶۰ درصد جمعیت کشور باید بیمار شوند که این پیش بینی شامل حدود ۵۰ میلیون نفر می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که از این تعداد تنها ۲۰ درصد دارای علائم متوسط یا شدید بیماری باشند، ۱۰ میلیون نفر مبتلا به بیماری خواهند شد و اگر از این تعداد تنها ۱۰ درصد معادل یک میلیون نفر نیازمند بستری شوند، قطعا نظام سلامت قادر به ارائه خدمات بستری به این تعداد بیمار نیست.

سوری ضمن تاکید به لزوم رعایت توصیه های خودمراقبتی خاطرنشان کرد: در صورتی که این موارد رعایت نشود، شمار زیادی از هموطنان جان خود را از دست خواهند داد و اگر تنها ۲ درصد مبتلایان علامت دار فوت کنند، حدود ۲۰۰ هزار مرگ در کشور بر اثر این بیماری رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha