سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 29122
سلامت نیوز : دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور گفت: نخستین دفتر این مجمع در ژنو سوئیس راه اندازی شده و در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا نیری شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران در ساری افزود: نقش خیران و مردم نوعدوست ایران اسلامی در کمک به همنوعان از دوران قبل و پس از انقلاب و دفاع مقدس بر همگان پوشیده نیست.

وی اظهار داشت: با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی جای مجمعی برای کمک به سلامت جامعه خالی بوده که به دستور مقام معظم رهبری و توسط وزیر قبلی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجمع خیران سلامت کشور سه سال گذشته در ایران راه اندازی شد.
 
فعالیت 80 شعبه مجمع خیران در کشور
 
دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور با اشاره به اینکه در گام نخست دفاتر این مجمع در دانشگاههای علوم پزشکی کشور راه اندازی شده بود، تصریح کرد: هم اکنون دفاتر مردمی این مجمع با 80 شعبه در سراسر کشور فعال است.
 
نیری با بیان اینکه دو هزار و 200 نفر از خیران کشور به عنوان اعضای هیئت امناء و 12 هزار خیر کشور عضو این مجمع هستند، یادآور شد: خیران سلامت کشور تاکنون 800 میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور کمک کردند.
 
وی با اعلام اینکه هم اکنون تعداد بسیاری از بیمارستانها، درمانگاهها، دانشکده های پزشکی و لوازمات پزشکی که در تعهدات خیران کشور بوده به مرحله افتتاح و بهره برداری در نقاط مختلف کشور رسیده است، افزود: با کمک سه تن از خیران سلامت کشور و صرف هزینه ای معادل هشت میلیارد تومان دستگاه " پت " شناسایی انواع سرطانها به زودی از طریق گمرک ایران وارد کشور می شود.
 
نیری گفت: این دستگاه کوچکترین عارضه سرطان در بدن انسان را شناسایی و نمونه آن در کشور کمیاب است که امیدواریم تا یک ماه آینده وارد کشور شود.
 
جوان 22 سال چهارمحالی جوان ترین خیر سلامت کشور
 
دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور با اشاره به کمک 17 میلیارد تومانی وزارت بهداشت سال گذشته به مجمع اظهار داشت: مجمع خیران سلامت کشور در انتظار کمکهای دولتی نبوده بلکه مشغول رایزنی هایی با مجلس شورای اسلامی بوده که بتوانیم اعتباراتی را از مجلس محترم برای هزینه درمان بیماران دریافت کنیم.
 
وی با اشاره به سبقه نیکوکاری مردم مازندران، مجمع خیران استان را در ردیف سه استان برتر کشور از حیث کمکهای مردمی در حوزه سلامت دانست.
 
نیری با اشاره به اینکه جوان ترین خیر سلامت کشور اهل استان چهارمحال و بختیاری و22 سال بوده که پدر و مادر اصلی و ناپدری و نامادری خود را در حادثه ای از دست داده است می باشد، افزود: این خیر، میزان دیه 45 میلیون تومانی که از بیمه برای دیه والدین خود دریافت کرده بوده صرف احداث درمانگاه کرده بود.
 
وی افزود: درمانگاهی که توسط این خیر و مشارکت مجمع در روستای یال چشمه چهار محال و بختیاری احداث شده بود سال جدید افتتاح و به نام والدین متوفی وی نامگذاری شده است.
 
کمک سازمان ملل به مجمع برای بیماران عفونی
 
دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور با اشاره به راه اندازی تشکیلات جدیدی به نام " بنیاد نیکوکاری فردوس " به منظور مشارکت خیران خارج از کشور در محمع اظهار داشت: هم اکنون این مجمع در کشور سوئیس دارای مدیرعامل است.
 
به گفته نیری، مسئول مجمع در سوئیس رایزنی هایی را با سازمان ملل و بهداشت جهانی صورت داده که امیدواریم به زودی از طریق کمک های سازمان ملل برای بیماران عفونی در کشور کمکهایی دریافت کنیم.
 
نیری به منظور شرکت در نخستین همایش تجلیل از خیران سلامت کشور به مازندران سفر کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha