یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی ضمن بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر است، گفت: این طرح تنها راه مبارزه با کرونا است و باید از ابتدای شیوع این بیماری در کشور اجرا و مردم نیز آن را رعایت می‌کردند.

"فاصله‌گذاری اجتماعی" تنها راه مبارزه با کرونا است

سلامت نیوز:یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی ضمن بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر است، گفت: این طرح تنها راه مبارزه با کرونا است و باید از ابتدای شیوع این بیماری در کشور اجرا و مردم نیز آن را رعایت می‌کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مینو محرز  در این باره افزود: هرچه اعلام‌ می‌کنند در خانه بمانید باز هم برخی افراد بعدازظهرها به پارک می‌روند؛ انگار که هیچ مشکلی وجود ندارد.


محرز ضمن بیان اینکه ماندن در خانه ممکن است سخت باشد، گفت: اما وظیفه ما حفظ جان خود در درجه اول و حفظ جان دیگران و عدم پخش این بیماری در جامعه است تا بتوانیم آن را کنترل کنیم که روند شیوع آن پایین آید. بنابراین تنها راه آن ماندن در خانه است.


وی در ادامه اظهار کرد: این همان کاری است که در چین به‌زور انجام دادند، اما ما می‌خواهیم خودمان با همکاری یکدیگر این کا را انجام دهیم.


این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه اکنون پزشکان، پرستاران، پرسنل، دولت، وزارت بهداشت و ... شبانه روز زحمت می‌کشند، گفت: اگر مساله ماندن در خانه رعایت نشود، تمام زحمات آن‌ها بی‌فایده‌ است. هرچه از خانه خارج شویم، تعداد مبتلایان را بیشتر می‌کنیم. اگر خودمان مبتلا باشیم بیماری را به دیگران نیز منتقل می‌کنیم و اگر مبتلا نباشیم از دیگران می‌گیریم و به افراد دیگری هم منتقل می‌کنیم. بنابراین تنها راه این است که در خانه بمانیم.


محرز در ادامه اظهار کرد: بسیاری از هموطنان ماندن در خانه را رعایت کردند و امیدوارم آنان که فکر خود و دیگران نیستند و رعایت نمی‌کنند، گوش شنوا داشته باشند؛ چون این مسله شوخی ندارد و همه دنیا درگیر آن است. در همه جای دنیا از جمله اروپا، ‌ آمریکا و ... نیز گفتند تنها با روش فاصله‌گذاری اجتماعی، شدت این بیماری کم می‌شود و می‌توانیم افراد مشکوک را تست کنیم و مبتلایان را بستری یا درمان کنیم. بنابراین این کار باید هرچه زودتر انجام شود و مردم باید خودشان پیش‌قدم شوند.


محرز در پایان درباره سیزده‌ بدر (۱۳ فروردین) نیز گفت: مردم باید سیزده بدر امسال در خانه بمانند. درست است که رفتن به طبیعت در سیزده بدر خوب است و ما به‌ آن عادت کرده‌ایم، اما اکنون مشکلی که با آن رو به رو هستیم جهانی‌است؛ بنابراین یک سال سیزده بدر را از خانه بیرون نرویم، بیرون بازی نکنیم و به پارک نرویم برای اینکه سالم بمانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha