آتش نشانان در یک عملیات توانستند شخص سقوط کرده در داخل چاه فاضلاب را نجات دهند.

عملیات نجات مرد میانسال از داخل چاه ده متری

سلامت نیوز:آتش نشانان در یک عملیات توانستند شخص سقوط کرده در داخل چاه فاضلاب را نجات دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، در ساعت ۱۸:۳۸ عصر روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۱/۰۷ در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع از سقوط یک نفر آقای میانسال در داخل چاه فاضلاب واقع در شهرری خیابان غیوری کوچه یوسفی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۴ را به همراه گروه امداد و نجات ۱۷ روانه محل حادثه کرد.


محمود حیدری افسر آماده منطقه ۷ عملیات که از همان دقایق ابتدایی در محل حادثه حضور داشت گفت: حیاط یک منزل مسکونی یک طبقه به علت نامشخصی به ارتفاع تقریبی ۱۰ متر در قطر یک متر دچار ریزش شده بود که در پی این حادثه یک نفر آقای ۶۱ ساله در داخل چاه سقوط کرده و با توجه به مشاهدات اولیه خوشبختانه شخص در داخل چاه زنده و قادر به خروج از آن نبود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از بازدید و بررسی و با رعایت موارد ایمنی و به کارگیری یک کارگاه مناسب در بالای چاه اقدام به داخل فرستادن یکی از نیرو‌های آتش‌نشان جهت نجات شخص محبوس شده در داخل چاه کردند.


حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ریزشی بودن چاه فاضلاب، عملیات آتش نشانان سخت‌تر و نفس گیر‌تر شده بود که آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از گذشت مدت کوتاهی به شخص دسترسی پیدا کرده و توانستند این آقای میانسال را صحیح و سالم به بیرون از چاه منتقل کرده و تحویل کادر پزشکی حاضر در محل حادثه دهند.


حیدری تصریح کرد: آتش نشانان پس از خارج کردن شخص از داخل چاه و تحویل به کادر پزشکی جهت معاینات اولیه، اطراف حلقه چاه را ایمن‌سازی کرده و پس از ارائه موارد ایمنی به ساکنین به عملیات خود خاتمه دادند.


علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha