جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 291229

کروناویروس یک ویروس با منشاء حیوانی است. البته منابع رسمی به درستی نمی دانند که کدام حیوان منشاء کروناویروس جدید در ووهان بوده است، اما بر اساس شواهد موجود به نظر می رسد که با فروش حیوانات وحشی در بازاری در ووهان در ارتباط باشد.

همه چیز درباره کرونا ویروس و چند توصیه

سلامت نیوز:کروناویروس یک ویروس با منشاء حیوانی است. البته منابع رسمی به درستی نمی دانند که کدام حیوان منشاء کروناویروس جدید در ووهان بوده است، اما بر اساس شواهد موجود به نظر می رسد که با فروش حیوانات وحشی در بازاری در ووهان در ارتباط باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، علائم اصلی بیماری کووید-۱۹ عبارت است از سرفه خفیف،  تنگی نفس،  آبریزش بینی،  گلودرد،  سردرد و  تب. تا کنون فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد بیماران علائم شدید داشته اند که آن هم در افرادی با نقائص ایمنی بوده که ممکن است علائم شدیدتری همچون پنومونی یا برونشیت داشته باشند. تاکنون بیشتر افراد با عفونت های شدید در گروه سنی بالای ۴۰ سال بوده اند.


باید توجه کرد که در ابتدا انسان ها در تماس با حیوانات مبتلا به این ویروس شده‌اند و سپس ویروس از انسان به انسان منتقل شده است. به درستی نمی دانیم که کدام حیوان منشاء اصلی کروناویروس ووهان بوده است. کروناویروس جدید در اثر تماس با مایعات بدن فرد مبتلا همچون ذرات سرفه بیماران منتشر می شود.  همچنین وسیله ای که  بیمار مبتلا به کرونا آن را لمس کرده است، می تواند در تماس با دهانف چشم و بینی سایر افراد آنها را هم آلوده کند. معمولا نمی توان تشخیص داد که چه کسی ویروس را بیشتر منتقل می کند یا عفونت ها در کدام مناطق بیشتر خواهند بود.


اگر بپرسید آیا ویروس کرونا قابل پیشگیری است یا خیر؟، باید گفت که بله. در حال حاضر واکسنی برای کرونا موجود نیست، اما می توان با رعایت نکات بهداشتی از انتقال آن پیشگیری کرد. بنابراین سعی کنید تا از افراد بیمار دوری کنید. دست ها را مرتب بشویید و از دست زدن به دهان و بینی و چشم ها بپرهیزید.


در عین حال باید توجه کرد که علائم بیماری کروناویروس در اکثر موارد معمولاً خود به خود خوب می شوند. در عین حال اگر احساس می کنید که علائم شما از یک سرماخوردگی معمولی شدیدتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است داروهای مسکن یا تب بر تجویز کند. همانند همه سرماخوردگی ها مایعات فراوان بنوشید و تا حد ممکن استراحت کنید.


اگر شما مبتلا به کروناویروس هستید توصیه های اصلی پزشکی شامل ماندن و استراحت در خانه و همچنین نوشیدن مایعات فراوان را جدی بگیرید و تا حد ممکن با دیگران در تماس نباشید تا آنها از شما بیماری را نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha