بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌ها، تعداد کل مبتلاشدگان به کووید ۱۹ از نیم میلیون نفر فراتر رفت که از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مبتلایان حالشان خوب شده و حدود ۲۳ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمار جهانی مبتلایان به کرونا از نیم میلیون نفر گذشت

سلامت نیوز:بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌ها، تعداد کل مبتلاشدگان به کووید ۱۹ از نیم میلیون نفر فراتر رفت که از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مبتلایان حالشان خوب شده و حدود ۲۳ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا،‌ چین، ایتالیا، آمریکا به لحاظ بیشترین موارد ثبت‌شده از مبتلایان به این ویروس به ترتیب سه کشور نخست هستند و ایتالیا با حدود ۸۲۰۰ کشته، بیشترین تلفات را داشته است.


شمار کشته‌شدگان این بیماری در بریتانیا نیز ظرف یک روز بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافته و تا ۵ بعد از ظهر روز چهارشنبه به ۵۷۸ نفر رسیده است. تا صبح روز گذشته (پنج‌شنبه) شمار مبتلایان به کروناویروس در این کشور به ۱۲ هزار نفر نزدیک شد.


بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در همین حال رهبران ۲۰ کشور صنعتی جهان در جلسه ویدیویی که از راه دور برگزار کردند، وعده دادند ۵ تریلیون (۵ هزار میلیارد) دلار به اقتصاد جهانی تزریق کنند.


در فرانسه تعداد موارد فوت به ۱۳۳۳نفر رسیده است و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور با حضور در یک بیمارستان اعلام کرد که ارتش به کمک خواهد آمد. سخنگوی دولت فرانسه هم از احتمال تمدید قرنطینه دو هفته‌ای خبر داده که قرار است جزئیات نهایی آن تا چند روز آینده اعلام شود. در فرانسه این نگرانی‌ وجود دارد که شمار قربانیان فراتر از آمار رسمی باشد. مقام‌های فرانسوی تنها کسانی را مبتلا حساب می‌کنند که در بیمارستان‌ها بستری باشند و ابتلایشان تایید شده باشد.


در همین حال چین اعلام کرده است که پروازهای مسافربری بین‌المللی را برای جلوگیری از شیوع دوباره کروناویروس در چین به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد. مقام‌های چینی گفته‌اند نگران هستند که کروناویروس بار دیگر در چین همه‌گیر شود و این بار از خارج کشور این اتفاق رخ دهد.


در تایلند هم برای مقابله با افزایش تعداد مبتلایان به کرونای ۲۰۱۹ وضعیت اضطراری اعلام شده است. این به دولت اجازه می‌دهد سفر را محدود کند و مانع از تجمع مردم شود. موارد ابتلا در هفته‌های اخیر در تایلند افزایش زیادی داشته که بخشی به علت نظام بهداشتی درمانی ضعیف است.


از سوی دیگر شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، یک کارگروه ویژه دولتی برای مقابله با شیوع کرونای ۲۰۱۹ تشکیل داده است.  بعد از اعلام تعویق المپیک که قرار بود در ژاپن برگزار شود، موارد ابتلا در این کشور افزایش چشمگیری داشت و صحبت از موج دوم بیماری به میان آمده است.


شواهد متعددی دیده می‌شود که شیوع کرونا در شمال ایتالیا کندتر شده اما اکنون آمار در جنوب این کشور به فزونی می‌رود. ایتالیا بیشترین مرگ را بر اثر کرونا در دنیا دارد. در شمال ایتالیا تدابیری بسیار سختگیرانه‌ای برای مهار شیوع بیماری اعمال شده که به نظر می‌رسد فایده داشته اما شورای پژوهش‌های ملی ایتالیا می‌گوید اکنون موارد ابتلا در نواحی مرکزی و جنوبی این کشور رو به افزایش است.


در اسپانیا هم نگرانی از افزایش ابتلا به خصوص در مادرید و کاتالونیا شدت گرفته است.
به گزارش بی‌بی‌سی، در همین حال فیلیپو گراندی، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور پناهندگان و مهاجران گفته است همه‌گیری جهانی کرونای ۲۰۱۹ تاثیر شدیدی بر وضع میلیون‌ها آواره و پناهجو خواهد داشت. این آوارگان در جاهایی بسیار شلوغ و بدون امکانات بهداشتی و درمانی زندگی دشواری دارند.


دولت روسیه هم از نیمه شب به وقت محلی تمام پروازها ورودی و خروجی را متوقف می‌کند. فقط هواپیماهای حامل شهروندان روسیه اجازه فرود در این کشور را دارند. ده‌ها هزار روس در کشورهای دیگر گیر افتاده‌اند، برخی از این کشورها اکنون مرزهای خود را بسته‌اند.


در روسیه نسبت به جمعیتش، آمار مبتلایان به کرونای ۲۰۱۹ هنوز پائین است اما از روز گذشته موارد ابتلا جهش بزرگی کرد. از دو روز دیگر کار بجز خدمات ضروری در روسیه متوقف و تمام فروشگاه ها بجز داروخانه و مواد غذایی تعطیل می‌شوند. پارک‌های اصلی شهرها هم تعطیل می‌شوند. از بیماران و سالمندان نیز خواسته شده در خانه بمانند.


دولت روسیه می‌گوید در این کشور تا کنون ۸۴۰ نفر تشخیص داده شده که مبتلا به ویروس هستند و سه نفر بر اثر ابتلا به آن فوت کرده‌اند.
در همین حال فرماندار ایالت نیویورک می‌گوید بسته کمکی دو تریلیون دلاری دولت آمریکا، کم است.


اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، گفته که مصوبه سنا برای بیش از دو تریلیون دلار کمک مالی مقابله با بحران شیوع کرونا، او را "سرخورده" کرده است.
ایالت نیویورک هم‌اکنون کانون شیوع کرونا در آمریکا شده است.


آمریکا اکنون بعد از چین و ایتالیا، بیشترین آمار ابتلا به کرونای ۲۰۱۹ را دارد. شمار مبتلایان در این کشور در یک روز ده هزار نفر بیشتر شد و در مجموع به ۷۷ هزار نفر نزدیک می‌شود. هم‌چنین مرگ دست‌کم ۱۰۹۳ نفر در ایالات متحده ثبت شده است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha