وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مسافران خارجی به ویژه مسافرانی كه از اروپا وارد فرودگاه های كشور می شوند درصورت دارا بودن علایم بیماری ای كولای در بدو ورود، تشخیص و درمان آنان انجام خواهد شد.

مسافران خارجی از نظر ابتلا به ویروس ای كولای بررسی می شوند
سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مسافران خارجی به ویژه مسافرانی كه از اروپا وارد فرودگاه های كشور می شوند درصورت دارا بودن علایم بیماری ای كولای در بدو ورود، تشخیص و درمان آنان انجام خواهد شد.
 
مرضیه وحیددستجردی در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق تحقیقاتی كه در كشورهای اروپایی انجام شد، منشا بیماری ای كولای ناشی از جوانه حبوبات و همچنین صیفی و سبزیجات است كه خوشبختانه هیچكدام از این محصولات از اروپا وارد كشور نمی شود.
وزیر بهداشت گفت: هیچ موردی از علایم بیماری ای كولای كه در یك ماه گذشته در اروپا شیوع یافته در كشور مشاهده نشده است.
دستجردی افزود: بیماری ای كولای موجب آنمی -كم خونی- ، همولیز خون، تورم لكوسیتی -گلبول های سفید-، اسهال خونی و نارسایی حاد كلیه می شود.
وی یادآور شد، باوجود اینكه علایم بیماری ای كولای در كشور مشاهده نشده است اما برای پیشگیری از ورود ویروس این بیماری به كشور، مكاتباتی با وزارتخانه های بازرگانی و جهادكشاورزی انجام شد تا برای پیشگیری از ورود این ویروس، مراقبت های لازم و بیشتری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha