رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: در ایران ۲۴ تا ۲۸ درصد بیمارانی که در بیمارستان ها بستری هستند دچار سوءتغذیه هستند که باید به این نکته در شرایط بحران کرونا توجه کنیم.

سوءتغذیه ۲۴ تا ۲۸ درصد بیماران بستری در بیمارستان ها

سلامت نیوز:رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: در ایران ۲۴ تا ۲۸ درصد بیمارانی که در بیمارستان ها بستری هستند دچار سوءتغذیه هستند که باید به این نکته در شرایط بحران کرونا توجه کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، جلال الدین میرزای رزاز، ظهر جمعه در نشست خبری ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: مباحث تغذیه‌ای را با شیوع کرونا در کشور مستمر به اطلاع مردم رسانده‌ایم، اصول تغذیه در هر کشوری مبنای روند خوب زندگی است. با شیوع کرونا با فارغ التحصیلان رشته تغذیه در تمامی مراکز درمانی ارائه خدمت کردیم و در درمان بیماران کار گروهی را آغاز کردیم.


وی افزود: در بحران کرونا و در بیماران بستری یک متخصص بیهوشی یا عفونی و…، نمی‌تواند تمامی کارهای یک بیمار را انجام دهد بلکه همه باید در کنار هم برای یک مریض خدمت رسانی کنند.


سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: ما تراز شروع بحران تیم‌های مختلفی را تشکیل دادیم و با رعایت نکات تغذیه‌ای سعی کردیم دستورالعمل غذایی را برای مردم ارائه دهیم تا و این دستورالعمل هم بلافاصله هم ترجمه شد و در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.
رئیس انجمن تغذیه ایران ادامه داد: در شرایط عادی بیمارانی که در بیمارستان‌ها در جهان بستری می‌شوند درصدی از آنها دچار سوءتغذیه هستند، در ایران ۲۴ تا ۲۸ درصد بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند دچار سوءتغذیه هستند که باید به این نکته در شرایط بحران کرونا توجه کنیم.


میرزای رزاز گفت: به اندازه کافی فارغ التحصیل برای ارائه خدمت به هموطنان داریم و کمبودی در زمینه متخصص برای این دوران نداریم.
وی ادامه داد: اگر یک برنامه غذایی خوب داشته باشیم حدود ۸۰ درصد نیازهای بدن کامل می‌شود و نیازی به تهیه و خوردن مکمل‌ها نیست.
میرزای رزاز گفت: اپلیکیشن تاک با حضور ۱۰۰ نفر از اعضای تیم آی تی و فارغ التحصیلان تغذیه‌ای تهیه شده است، در این اپلیکیشن اصول تغذیه سالم، نقش تغذیه در کرونا و موارد دیگر تغذیه‌ای که برای افراد در این دوران لازم است آورده است.


رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: در اپلیکیشن تاک در مورد باورهای غلط تغذیه‌ای که این روزها در جامعه اعلام می‌شود توضیحات و دستورالعمل‌هایی اعلام شده است که مردم می‌توانند مطالعه کنند. شعار ما در این اپلیکیشن این است که با تغذیه‌ای سالم از بحران کرونا آسان‌تر عبور کنیم.


سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در مورد ایمنی غذایی گفت: در ایمنی غذایی در شرایط عادی یکسری مواد است که برای ضدعفونی کردن سبزیجات به فروش می‌رسد ولی الان کمبود این مواد را داریم و بهترین راه برای ضدعفونی کردن سرکه و نمک است.


رئیس انجمن تغذیه ایران ادامه داد: در دو دهه گذشته از فارغ التحصیلان رشته تغذیه بر بالین بیمار کمتر استفاده شده است و به دنبال این هستیم که حضور متخصصان تغذیه‌ای بیشتر شود، بحث تغذیه در بیماران کرونایی بسیار تاثیرگزار است چراکه بر طول مدت درمان بیمار تأثیر دارد.


میرزای رزاز گفت: یک دستورالعمل تغذیه‌ای برای بیماران کرونایی تهیه شده است که در همان اپلیکیشن تاک قرار دارد و افراد می‌توانند آن را مطالعه کنند.
وی ادامه داد: تهیه سبدهای حمایتی غذایی را دستور کار داریم تا به اقشاری که نیاز دارند سبد غذایی داده شود نه پول نقد تا بتوان اگر این اقشار سوءتغذیه دارند با آن سبد غذایی رفع سوءتغذیه شود.


سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به ارائه دمنوش های تبلیغاتی که تأثیری برای درمان کرونا دارد گفت: این دمنوش ها طب جایگزینی برای درمان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha