استاندار تهران جزئیات تردد خودروها در این استان و محدودیت های اعمال شده برای کنترل ویروس کرونا را اعلام و تاکید کرد موفقیت در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جز با همراهی مردم به دست نمی آید.

آخرین خبرها از محدودیت تردد در تهران

سلامت نیوز: استاندار تهران جزئیات تردد خودروها در این استان و محدودیت های اعمال شده برای کنترل ویروس کرونا را اعلام و تاکید کرد موفقیت در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جز با همراهی مردم به دست نمی آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در تهران که پرجمعیت ترین استان کشور به شمار می آید، هشدارهای مختلفی از سوی مسئولان برای جلب مشارکت مردم در کنترل این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن منتشر شد زیرا شرایط این استان به سبب وجود پایتخت متفاوت و حساس تر بود.

در این میان انتشار شایعات مختلفی از جمله قرنطینه سازی تهران نیز به نگرانی هایی در این زمینه دامن زد که با انتشار اخبار مختلف از جمله تکذیب قرنطینه بودن تهران، وجود اقلام ضروری به مقدار مورد نیاز و بار دیگر لزوم همکاری و مشارکت مردم شرایط را مساعد تر کرد.

با این وجود با فرا رسیدن سال نو، مردم بار سفر بستند و با وجود اعلام هشدار های مختلف برای خودداری مردم برای خروج از منزل و سفر رفتن، تعدادی از هموطنان آنگونه که پلیس راه اعلام کرده ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو بار سفر بستند و از استان تهران خارج شدند.

طی روزهای پایانی هفته نخست فروردین بار دیگر اخبار متفاوتی در خصوص اعمال محدودیت های تردد در استان و شهر تهران منتشر شد که از جمله آن می توان به پیشنهاد اعمال محدودیت خروج از منزل در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین، جلوگیری از خروج خودروها و ورود خودروهای با پلاک غیر بومی و احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اشاره کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در مصاحبه با استاندار تهران تلاش کرده است آخرین وضعیت محدودیت تردد در سطح استان را برای شهروندان تهرانی بازگو کند.

انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در این گفت و گو تاکید کرد: پیش از هر مساله ای، تمامی شهروندان و هموطنانی که ساکن استان تهران یا شاغل در آن هستند باید متوجه باشند که اعمال هر نوع محدودیت و کنترلی فقط برای حفاظت از جان و سلامتی آنان در برابر ویروس کروناست.

وی تصریح کرد: موفقیت این طرح و هر برنامه دیگری در مبارزه با ویروس کرونا، منحصر به مشارکت و همکاری مردم است و بدون آن حتی اعمال محدودیت هم نمی تواند در کنترل بیماری موثر باشد.

آخرین وضعیت برقراری محدودیت تردد برای خودروها

محسنی بندپی با اعلام اینکه محدودیت تردد در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مانند روزهای معمول فقط منحصر به تردد خودروها با پلاک غیر بومی است که تا ۲۲ فروردین اعمال ممی شود، این موضوع را متذکر شد که در این مدت هیچ گونه محدودیتی در تردد شهروندان در سطح شهر وجود نخواهد داشت.

استاندار تهران گفت: پیشنهاد اعمال محدودیت تردد از درب منازل مطرح شده بود که در عمل این طرح قابل اجرا و مورد هدف ما به عنوان ستاد مقابله با کرونا نیست.

وی افزود: تلاش ما این است که محدودیت ها و تدابیر بر اساس ضوابط قانونی و بنا بر مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا باشد.

محسنی بندپی یادآورشد: این محدودیت به طور مستمر پیگیری می شود تا از اجتماع بیش از دو نفر افراد در سطح شهر، بوستان ها، اماکن تفریحی و تفرجگاه ها جلوگیری شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه ماندن شهروندان در منزل بهترین راه کنترل ویروس کروناست، گفت: بر اساس تصمیم های اتحاذ شده در ستاد استانی و ملی کرونا، تمامی محدودیت های پیش بینی شده از هشت فروردین امسال تا ۲ هفته بعد از آن ادامه دارد و این محدودیت شامل تردد خودروهای با پلاک غیر بومی و تعطیلی تمامی مراکز تفریحی، بوستان ها، پارک ها و تفرجگاه ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: به تبع اعمال این محدودیت ها، اجازه تجمع به هیچ گروهی داده نمی شود چون هر نوع تجمعی می تواند زمینه شیوع بیش از پیش ویروس کرونا در میان مردم را فراهم سازد.

محسنی بندپی ادامه داد: در همین راستا از روز جاری هشتم فروردین هیچ خودروی بومی خارج و هیچ خودروی غیربومی وارد تهران نمی شود.

آمادگی اعمال محدودیت ها برای دو هفته

استاندار تهران با بیان اینکه استان آماده اعمال این محدودیت ها طی ۲ هفته آینده است، گفت: پس از این مدت در صورتی که این طرح اصلاحاتی نیاز داشته باشد، مورد بررسی و رسیدگی و در نهایت اجرا قرار می گیرد.

وی یادآورشد: آن دسته از کارمندان و کارگرانی که در تهران ساکن و در استان های همجوار مانند البرز شاغل هستند، با هماهنگی انجام شده، شناسایی و برای تردد خودروهای آنان، تمهیدات لازم پیش بینی و اجرا می شود.

محسنی بندپی اظهارداشت: به این طریق با اعمال محدودیت تا ۲ هفته آینده، از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری می شود و در تمامی ۱۴ ورودی و خروجی استان نمایندگان پلیس راه، راهور، راهداران و نیروهای هلال احمر برای کنترل افراد و ورود خودروها حضور یافته اند.

استاندار تهران گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که از ورود هر مسافر جدید به استان جلوگیری و در صورت تمکین نکردن شخص اعمال قانونی پیش بینی شده جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو اعمال شود.

وی افزود: در مورد تعیین تکلیف دانشگاه ها و حضور دانشجویانی که خارج از این استان هستند و پس از ۱۵ فروردین به تهران مراجعت می کنند، ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می کند.

هیچ معتادی رها نشده است

محسنی بندپی با بیان اینکه هیچ معتادی که پیش از شیوع بیماری کرونا در مراکز ترک اعتیاد و ماده ۱۶ نگهداری می شدند، رها سازی نشده است، گفت: این مراکز برای جلوگیری از شیوع بیماری در میان معتادان حاضر در آنها، از پذیرش و ورود معتادان جدید جلوگیری می کنند.

وی تاکید کرد: این معتادان بیمار هستند و ریه های سالم و روحیه قوی ندارند که بتوانند در برابر کرونا مقاومت کنند از همین رو با جلوگیری از پذیرش معتادان جدید سعی می شود از سلامت آنان حفاظت شود.

مترو تعطیل نمی شود

استاندار تهران گفت: پیشنهاد فرماندهی ستاد استانی مقابله با کرونا محدودسازی حمل و نقل عمومی و فعالیت مترو مطرح شده است و شورای شهر پایتخت نیز چنین پیشنهادی داشت.

وی تصریح کرد: از روزهای آتی فعالیت کارمندان و کارگران آغاز می شود و نمی توان انتظار تعطیلی مترو و حمل و نقل عمومی را داشت چون تمامی افراد صاحب خودروی شخصی نیستند و برای جابجایی نیاز به این وسایط دارند.

محسنی بندپی اضافه کرد: با این وجود پیشنهاد محدود سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در استانداری در دست بررسی است و در نهایت این ستاد ملی کروناست که باید در خصوص آن تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha