سخنگوی وزارت کشور می گوید کمک‌های مالی خیرین برای تهیه تجهیزات و امکانات بیمارستان‌های کشور به منظور مقابله با کرونا جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود.

کمک‌های مالی خیرین برای مقابله با کرونا ساماندهی می‌شود

سلامت نیوز:  سخنگوی وزارت کشور می گوید کمک‌های مالی خیرین برای تهیه تجهیزات و امکانات بیمارستان‌های کشور به منظور مقابله با کرونا جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی با تشریح برخی از مصوبات کارگروه ملی مشارکت های مردمی مقابله با بیماری کرونا، از جمع آوری و ساماندهی کمک های مالی خیرین برای تهیه امکانات و تجهیز بیمارستانهای کشور بر اساس اولویت های وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: وزارت بهداشت مکلف شد در اسرع وقت از طریق تشکیل کمیته نیازسنجی نسبت به شناسایی نیازهای بیمارستان ها اقدام و با همکاری مجمع خیرین سلامت، کمک های مالی خیرین را به منظور تهیه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها جمع آوری کند.
وی در ادامه افزود: تشکل های غیردولتی و سازمان های مردم نهاد برای ایجاد پویش های مردمی به منظور مقابله با ویروس کرونا به صورت فعال کار خود را آغاز کرده اند.

معاون هماهنگی وزارت کشور از همکاری این وزارتخانه با جمعیت هلال احمر بمنظور معرفی موسسات خیریه به عنوان معین هر بیمارستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بخشی از نیازهای بیمارستان های تهران از طریق موسسات خیریه معین تامین خواهد شد.
سامانی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت به عنوان محور جذب و هماهنگی خیرین استانی تعیین و معرفی شده است، تصریح کرد: کمیته ساماندهی محلات در سطح شهر تهران و شهرستانها به منظور برنامه ریزی های لازم برای جذب و هماهنگی خیرین تشکیل خواهد شد.
سخنگوی وزارت کشور، اقناع سازی عمومی را عنصر اصلی مشارکت پذیری مردم دانست و گفت: سمن ها و مجمع ملی جوانان مکلف شده اند با فعال سازی ظرفیت سازمان های مردم نهاد در سطح کشور جهت ایجاد پویش های مردمی به منظور اقناع و توجیه افکار عمومی برای عدم خروج از منازل اقدام کنند.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هر یک مکلف شدند از ظرفیت هنرمندان، ورزشکاران و سازمان های مردم نهاد و با در اختیار گذاشتن بیلبوردهای شهری به منظور اطلاع رسانی، اقناع افکار عمومی و حمایت از پویش های مردمی «در خانه بمانیم» اقدام کنند.
سامانی با بیان اینکه از سازمان صدا و سیما خواسته شد نسبت به معرفی خدمات خیرین و سازمان های مردم نهاد اقدام کند، گفت: شهرداری های کشور به خصوص شهرداری تهران موظف هستند نسبت به مدیریت پسماندهای بیمارستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و تفکیک زباله ها به منظور جلوگیری از ادامه چرخه شیوع بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام دهند و همچنین مانع دسترسی کودکان کار به گودال های زباله و محیط های آلوده شوند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: از آنجا که مردم و به خصوص کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند و مقابله با این بیماری نیازمند اراده جمعی است، ایجاد انگیزه و تقویت اراده عمومی، اطلاع رسانی و ایجاد پویش های مردمی نقش مهمی در مبارزه با این بیماری ایفا می کند.
معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه ملی مشارکت های مردمی مقابله با بیماری کرونا به منظور اجرای طرح ابلاغی وزیر کشور در خصوص ساماندهی مشارکت های اجتماعی برای مقابله با کرونا و بهره گیری مناسب از ظرفیت گروه های اجتماعی در این زمینه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha