سلامت نیوز : متخصص پوست و مو گفت: جای زخم های ناشی از بیماری سالك تا آخر عمر در بدن انسان ماندگار است به همین دلیل افراد برای جلوگیری از بروز این بیماری عفونی پوستی باید موارد پیشگیرانه را رعایت كنند.
 
مسعود داوودی در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد در فصل تابستان، مسافرت و همچنین زمان تفریح در بیرون از منزل به این بیماری مبتلا می شوند.
وی اضافه كرد: سالك با گزیدگی پشه و سایر حشرات شیوع می یابد و این بیماری عفونی پوستی برای همه اتفاق می افتد اما عده ای به نیش حشرات آلرژی بیشتری دارند و بیشتر دچار خارش و مشكلات شدید می شوند.
داوودی افزود: برای جلوگیری از گزیدگی، افراد حساس تر باید از لباس های پوشیده تر، آستین بلند و شلوارهای بلند استفاده كرده و در فضای باز نیز از پشه بند و در محیط های بسته از پنجره های توری استفاده كنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله(عج) گفت: صابون های عطری و افرادی كه از عطر استفاده می كنند دقت داشته باشند كه عطر، حشرات را به خود جذب می كند.
داوودی اضافه كرد: افرادی كه نسبت به نیش حشرات آلرژی دارند باید سعی كنند در مجاورت كانون های روشنایی مثل لامپ و شعله آتش قرار نگیرند.
وی اضافه كرد: فصل شایع گزیدگی اواخر بهار و اوایل تابستان است اما این بیماری چند ماه بعد به شكل زخم های سالك بروز پیدا می كند.
داوودی افزود: جای زخم های ناشی از سالك ماندگار است بنابر این توصیه می شود افراد به نكات مطرح شده برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری توجه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha