سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 29130
سلامت نیوز : متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: با توجه به فعل و انفعالات سیستم خون بدن و نیز طبق مستندات علمی و روایات اسلامی 12 تا 19 هر ماه قمری، بهترین زمان مناسب برای حجامت است.
 
غلامرضا كرد افشار در گفت و گو با ایرنا بابیان اینكه حجامت با دو هدف اصلاح كمیت و اصلاح كیفیت خون انجام می شود، افزود: در اصلاح كمیت خون، افرادی كه دارای خون زیاد و در معرض بیماری هایی مانند سكته و فشارخون هستند اقدام به حجامت می كنند.
وی ادامه داد: مناسب ترین زمان حجامت برای این افراد برای اصلاح كمیت خون 12 تا 15 ماه قمری است چرا كه سیستم خون انسان به نیروی جاذبه ماه واكنش نشان می دهد و در این روزها خون رقیق تر در بدن جاری است و می توان آن را از راه حجامت دفع كرد.
این متخصص طب سنتی خاطرنشان كرد، اگر هدف از حجامت، اصلاح كیفیت خون و دفع مواد زائد خون باشد، بهترین زمان برای حجامت 15 تا 19 ماه قمری است چراكه در این زمان خون غلیظ تر بدن به سطح پوست می آید و می توان آن را دفع كرد.
كرد افشار اظهار داشت: 15 هر ماه قمری، اوج جوشش خون انسان است و پزشكان نیز تلاش می كنند در این روزها به دلیل افزایش احتمال خطر، بجز موقعیت های اورژانسی از انجام عمل جراحی پرهیز كنند.
این استاد دانشگاه با بیان اینكه حجامت یك روش موثر برای حفظ سلامت بدن است،
یادآور شد، حجامت باید از سوی متخصصان و با مواد یكبارمصرف و استریل انجام شود.
وی افزود: در روش حجامت، پوست بدن با ابزار مخصوص خراشیده می شود تا خون بیرون بیاید اما این خراشیدگی به لایه های عمیق پوست نمی رسد و به بخیه نیازی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha