با وجود انتقاد پلیس و استانداری تهران نسبت به عملكرد وزارت بهداشت در زمینه اعلام وضعیت آلودگی هوا و توصیه به مردم، رئیس مركز سلامت محیط وزارت بهداشت می‌گوید: وزارت بهداشت هر روز در سایت این مركز شاخص كیفیت هوای تهران را منتشر می‌كند و كوتاهی نكرده است.


سلامت نیوز : با وجود انتقاد پلیس و استانداری تهران نسبت به عملكرد وزارت بهداشت در زمینه اعلام وضعیت آلودگی هوا و توصیه به مردم، رئیس مركز سلامت محیط وزارت بهداشت می‌گوید: وزارت بهداشت هر روز در سایت این مركز شاخص كیفیت هوای تهران را منتشر می‌كند و كوتاهی نكرده است.

كاظم ندافی ، در پاسخ به این پرسش كه چرا اطلاع رسانی وزارت بهداشت در زمینه آلودگی هوا و اعلام هشدار به مردم در زمینه چگونگی برخورد با این پدیده در زمان آلودگی هوا كمرنگ است، توضیح داد: وزارت بهداشت به هیچ وجه در این زمینه كوتاهی نكرده است و هر روز شاخص كیفیت هوای تهران در سایت تخصصی مركز سلامت محیط وزارت بهداشت به آدرس: www.markazsalamat.ir منتشر می‌كند و رسانه‌ها می‌توانند هر روز این اطلاعات را از این سایت دریافت كنند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران در پی بروز پدیده ریز گردها چیست گفت: شما می‌توانید به این سایت مراجعه كنید و اطلاعات لازم را دریافت كنید.

بر اساس اطلاعات موجود در سایت مركز سلامت محیط وزارت بهداشت، آخرین مطلب بارگذاری شده در این سایت با تیتر:« كیفیت هوای شهر تهران روز دوشنبه مورخ 23 خرداد 1390 در شرایط خطرناك قرار دارد» منتشر شده كه تعداد افرادی كه این مطلب را خوانده‌اند نیز بر بالای آن 24 نفر درج شده است، یعنی در مجموع 24 نفر این اطلاعیه را خوانده‌اند.

در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، كیفیت هوای تهران هم اكنون ( دوشنبه) در شرایط خطرناك قرار دارد.

مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اعلام كرد بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران كه در ساعت 11 صبح دوشنبه 23 خرداد 90 گزارش شده است، شاخص كیفیت هوا 412 و آلاینده اصلی ذرات معلق (PM10) است.

این مركز خاطر نشان كرد: در این شرایط كیفیت هوا خطرناك تلقی شده و افرادی كه دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند، افراد سالخورده و كودكان باید از رفتن در محیط آزاد خودداری كنند و سطح فعالیت خود را كاهش دهند. همچنین به عموم مردم توصیه می‌شود از هرگونه فعالیت در هوای آزاد خودداری كنند.

به گزارش فارس بر اساس شاخص بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت( كه با شاخص سازمان محیط زیست و استانداری متفاوت است) كیفیت هوای تهران بر مبنای شاخص AQI اعلام می‌شود و اگر این شاخص كمتر از 50 باشد هوا خوب، اگر بین 51 تا 100 باشد كیفیت هوا متوسط، اگر بین 101 تا 150 باشد برای افراد خاص شامل بیماران قلبی، تنفسی، زنان باردار، كودكان و سالمندان ناسالم است، و اگر بین 151 تا 200 باشد برای همه مردم ناسالم است.

همچنین اگر شاخص AQI بین 201 تا 300 باشد بسیار ناسالم است و اگر بیش از 300 باشد خطرناك است، به این ترتیب شاخص كیفیت هوا در روز گذشته با شاخص 412 از مركز خطرناك نیز گذشته است.

با این وجود مسئولان دستگاه‌های دیگر از جمله استانداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و محیط زیست نسبت به عملكرد وزارت بهداشت در این زمینه گلایه دارند و به خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی معتقد است كه اگر وزارت بهداشت به موقع در این زمینه اطلاع رسانی می‌كرد و ماسك‌های مجاز را معرفی می‌كرد می‌توانست با تهیه ماسك‌های مناسب از خطر بیماری برای مأموران خود پیشگیری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha