سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 29134
سلامت نیوز : استفاده از لباس های آستین بلند، شلوار بلند، کلاه مخصوص و عینک آفتابی مناسب همراه با مصرف ضدآفتاب در مناطق کویری الزامی است.
دکتر نصرت پورسینا متخصص پوست  گفت: پوست عضوی از بدن است که در معرض مستقیم آفتاب و عوامل مضر محیطی است و به عنوان یک سد (باریل) دوطرفه عمل می کند یعنی از داخل اجازه نمی دهد که آب و الکترولیت ها به بیرون نشت کندو همچنین از خارج اجازه نمی دهد مواد مضر وارد پوست شود. برای انجام صحیح این دو عمل باید ساختمان بسیار سالمی داشته باشد بنابراین وظیفه ما این است که به این ارگان مهم و حیاتی دقت بیشتر داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: اشعه مستقیم خوشید واشعه ماورای بنفش یکی از فاکتورهایی است که برای پوست مضر است و لازم است که با کرم های ضدآفتاب پوست را از این فاکتورها محافظت نماییم.
این متخصص پوست در خصوص نحوه استفاده از ضد آفتاب و نوع آن گفت: برای مثال کودکان بعد از دو سال   لازم است از ضدآفتاب های مخصوص اطفال و فاقد مواد آلرژی زا استفاده نمایند. و برای سنین نوجوانی و جوانی که معمولا پوستها چرب و حتی آکنه ای (جوش های غرور) است باید کرم ضدآفتاب فاقد چربی استفاده شود و برای سنین بالاتر یا افرادی که دارای پوست های بسیار خشک باید از ضدآفتابی استفاده شود که در پایه چرب باشد.
 دکتر پورسینا در ادامه با اشاره  به میزان SPF موجود در ضدآفتاب ها گفت:  SPF  یعنی ضریب میزان محافظت پوست زمانی که ضدآفتاب استفاده شده به وقتی که از ضدآفتاب استفاده نشده است. که اصولا SPF  بالاتر از 15 مناسبتر است. وی ساعات قبل از 8 صبح و بعد از 6 بعدازظهر را مناسبترین زمان برای خروج از منزل دانست.
 وی توصیه کرد: در مناطقی مثل استان یزد که آفتاب بسیار سوزان و گرمی دارد به همه سنین و در هر دو جنس توصیه می شود از ضدآفتاب مناسب پوستشان با نظر پزشک متخصص به صورت مرتب استفاده کنند.
 دکتر پورسینا به کارگران ساختمانی و کشاورزان که زمان زیادی در معرض آفتاب قرار دارند توصیه کرد: علاوه بر مصرف ضدآفتاب از کلاه های مخصوص لبه دار، عینک های آفتابی بزرگ، استفاده کنند چراکه در طولانی مدت آفتاب سوختگی های متعدد در پوست های روشن و افرادی که سالیان متمادی در معرض آفتاب هستند، باعث ایجاد سرطان های پوست  می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha