افراد مبتلا به بیماری کلیوی به دلیل ریسک بالای ابتلا به COVID-۱۹ با وخامت شدیدتر، باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری را رعایت نمایند.

بیماران کلیوی چگونه از ابتلا به کرونا در امان بمانند؟

سلامت نیوز:افراد مبتلا به بیماری کلیوی به دلیل ریسک بالای ابتلا به COVID-۱۹ با وخامت شدیدتر، باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری را رعایت نمایند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، به گفته محققان، بیماری COVID-۱۹ تنها بر ریه‌ها تأثیر نمی‌گذارد، بلکه کلیه‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. از اینرو محققان بر انجام اقدامات پیشگیرانه بیشتری توسط مبتلایان به بیماری کلیوی تاکید دارند.


بسیاری از متخصصان، بعد از موارد بسیاری در چین و کره جنوبی، دریافتند عفونت کرونا ویروس موجب ورود پروتئین به ادرار در ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران و آسیب جدی کلیوی در ۱۵ تا ۲۰ درصد بیماران می‌شود.


همچنین آنها عنوان می‌کنند که بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی بسیار در ابتلاء به عفونت و آسیب کلیوی، آسیب پذیر هستند. این شرایط برای افراد دارای پیوند کلیه هم صدق می‌کند.
متخصصان توصیه می‌کنند بیماران کلیوی برای حفظ ایمنی خودشان در مقابل عفونت کرونا ویروس، موارد زیر را رعایت نمایند.


زیاد آب بنوشید
آب خوردن به کلیه‌ها کمک می‌کند تا به درستی با ویروس مقابله کنند. یکی دیگر از مزایای آب خوردن این است که ممکن است این ویروس‌ها وارد روده شده و از ورود آنها به ریه‌ها جلوگیری شود. معده انسان دارای ph اسیدی است که موجب نابودی باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌شود.


گنجاندن ویتامین C در رژیم غذایی
رژیم غذایی باید حاوی مقدار کافی ویتامین C باشد. مرکبات زیاد مصرف کنید. اگر امکان پذیر نبود، از مکمل‌ها استفاده نمائید.


رژیم غذایی سالم داشته باشید
رژیم غذایی پُر پروتئین به بدن و همچنین کلیه‌ها، در تولید آنتی بادی‌های موردنیاز برای مقابله با پاتوژن های مهاجم کمک می‌کند. مواد خوراکی طبیعی غنی از پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدان‌ها نظیر ماست، زنجبیل، زردچوبه و کلم مصرف کنید. اینها موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی شده و به مقابله با عفونت‌های نظیر کرونا ویروس کمک می‌کنند.


دست‌هایتان را خوب بشویید
دست‌های تان را مرتباً با آب و صابون و به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. این کار موجب خلاصی از پاتوژن ها و میکروب‌ها از دست‌هایتان می‌شود. در صورت عدم دسترسی به آب و صابون می‌توانید از ضدعفونی کننده‌های حاوی الکل هم استفاده نمائید.


فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید
از دیدار با افراد و حضور در تجمع‌ها خودداری نمائید. همواره فاصله ایمن را با افراد رعایت نمائید تا از بیماری در امان باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha