محمد جواد محمدی زاده گفت: در قالب طرح جامع کاهش آلودگى هوا حدود دو میلیون و دویست هزار خودروی فرسوده باید از مدار خارج شوند و حدود 3هزار و 600 میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی برای این کار اختصاص می یابد.

سلامت نیوز : محمد جواد محمدی زاده گفت: در قالب طرح جامع کاهش آلودگى هوا حدود دو میلیون و دویست هزار خودروی فرسوده باید از مدار خارج شوند و حدود 3هزار و 600 میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی برای این کار اختصاص می یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت اجرای طرح جامع کاهش آلودگى هوا اظهار داشت: امسال نخستین سال اجرای طرح جامع کاهش آلودگى هواست و مراحل اجرایی آن به تدریج طی می شود.
محمدی زاده افزود: در قالب این طرح، حدود دو میلیون و دویست هزار خودروی فرسوده باید از مدار خارج شوند که حدود 3هزار و 600 میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی برای این کار درقالب یک برنامه 5 ساله اختصاص پیدا می کند.
وی تصریح کرد: در قالب این طرح، حدود یک میلیون و دویست هزار موتور سیکلتی که آلایندگی دارند نیز باید از مدار خارج شوند.
معاون رئیس جمهور، تقویت حمل و نقل عمومی در 8 کلان شهر مهم کشور شامل؛ تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، اهواز، اراک و کرج را از دیگر برنامه هایی دولت برای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: در قالب طرح جامع کاهش آلودگى هوا باید خطوط حمل و نقل عمومی ساماندهی شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: در یک برنامه زمان بندی باید کل تاکسی های بالای 10 سال اسقاط و از رده خارج شوند.
محمدی زاده افزود: یکی دیگر از برنامه ها هم مدیریت حمل و نقل عمومی و معاینه فنی سالیانه خودروهاست که باید جدی تر گرفته شود و پلیس تمام ماشین هایی که به نوعی آلایندگی دارند، متوقف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha