علیرغم کاهش ترددها در شهر به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ برخی افراد همچنان برای تهیه اقلام ضروری زندگی و یا رساندن خود به محل کار، ملزم به استفاده از وسایل نقلیه هستند اما آیا وسایل نقلیه عاری از وجود آلودگی‌های ویروس هستند؟

شیوه‌های ضدعفونی وسایل نقلیه شخصی و عمومی در روزهای کرونایی

سلامت نیوز:علیرغم کاهش ترددها در شهر به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ برخی افراد همچنان برای تهیه اقلام ضروری زندگی و یا رساندن خود به محل کار، ملزم به استفاده از وسایل نقلیه هستند اما آیا وسایل نقلیه عاری از وجود آلودگی‌های ویروس هستند؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سطوح اجسام یکی از محل‌های آلوده هستند که تماس با آنها می‌تواند سبب انتقال آلودگی شود؛ سطوحی مانند میله‌های افقی و عمودی،‌ دستگیره درب‌ها، پشتی صندلی‌ها که تماس دست بیشتری با آنها وجود دارد در معرض خطر آلودگی به ویروس قرار دارند. 


روش تهیه محلول برای گندزدایی سطوح وسایل نقلیه

 ابتدا ظرف اسپری شکلی را پر از آب سرد کنید، سپس چند قطره کم وایتکس به آن اضافه کنید، دقت کنید هنگام ترکیب آب و وایتکس از ماسک و دستکش استفاده کنید. این محلول به مدت یک روز قابل استفاده خواهد بود.


فرمان، دستگیره درب‌ها، میله‌ها،‌ دنده و... از قسمت‌هایی هستند که باید ضد عفونی شوند اما توجه کنید که حرکت دستان شما بر این سطوح به صورت رفت و برگشت نباشد و پارچه آغشته به محلول تهیه شده را تنها در یک حرکت بر روی سطوح ذکر شده بکشید.


بنابر اعلام کانال خبری وبدا، در پایان کار پارچه را کاملا با مواد شوینده شستشو داده و آن را در فضای باز مقابل نور خورشید قرار دهید. هرکس می‌تواند این کار را به راحتی و دوبار در روز انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha