دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از تخفیف و رایگان شدن هزینه بستری ۴۰ درصد از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خبر داد.به سعید کشمیری گفت: ۹۰ درصد هزینه بیمارانی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه می‌کنند را بیمه می‌پردازد و فقط ۱۰ درصد کل این هزینه به عهده فرد بیمار است.

تخفیف و رایگان شدن هزینه بستری ۴۰ درصد از بیماران حاد تنفسی در بوشهر

سلامت نیوز:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از تخفیف و رایگان شدن هزینه بستری ۴۰ درصد از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خبر داد.به  سعید کشمیری گفت: ۹۰ درصد هزینه بیمارانی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه می‌کنند را بیمه می‌پردازد و فقط ۱۰ درصد کل این هزینه به عهده فرد بیمار است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،وی افزود: اگر بیماری توان پرداخت این رقم را هم نداشته باشد، به مددکاری بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده که ۱۰ درصد سهم بیمار را مددکاری بپردازند و بیماران کم‌بضاعت رایگان ترخیص می‌شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: فقط ۱۰ درصد هزینه تمام داروها، آزمایش‌های تشخیصی کرونا خدمات هتلینگ بیمارستانی (تخت روز) به عهده بیمار است.


کشمیری تصریح کرد: از ابتدای اسفند تا ۱۴ فروردین بیش از ۳ هزار و ۳۵۲ نفر بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند که هزار و ۲۵۳ نفر از آن‌ها با تشخیص پزشک بستری و پس از بررسی‌های لازم بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و انجام آزمایش فقط ۱۰۵ نفر آنان نمونه آزمایش کرونایشان مثبت شده است.


وی افزود: از بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان بوشهر که بستری‌شده بودند هزار و ۲۰۷ نفر از آنان پس از گذراندن  دوره درمان ترخیص شده‌اند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد:

به ۴۰ درصد از بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان بوشهر تخفیف دادیم یا هزینه بیمارستانشان رایگان کردیم که بی‌سابقه است و ۶۰ درصد دیگر نیز استطاعت مالی داشتند و درخواست تخفیف نداده بودند و فقط ۱۰ درصد هزینه را پرداخت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha