تحقیقات جدید نشان داده است زنانی که در اوایل بزرگسالی دچار افزایش وزن می شوند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قبل از یائسگی هستند.

افزایش وزن خطر ابتلا به سرطان پستان را قبل از یائسگی کاهش می دهد

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان داده است زنانی که در اوایل بزرگسالی دچار افزایش وزن می شوند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قبل از یائسگی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، این تحقیق براساس تحقیقات قبلی انجام شده است که نشان می دهد زنانی که وزن بیشتری در بزرگسالی دارند، خطر ابتلا به سرطان پستان قبل از یائسگی در آنها کاهش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) خاطرنشان کرد که سرطان پستان شایعترین سرطان در زنان است که در این میان بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان را شامل می شود.

 طبق آماری که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و انستیتوی ملی سرطان جمع آوری کرده اند، ۴۱ هزار و ۴۸۷ زن در سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده در اثر سرطان پستان در آمریکا درگذشتند که آخرین سالی است که ثبت نام در آن انجام شده است.

مطالعه حاضر با بررسی بیشتر یافته های قبلی به تفصیل، با هدف کشف اینکه آیا افزایش وزن از بزرگسالی زودرس (در سن ۱۸ تا ۲۴ سال) تا سن ۴۰ سالگی و اوایل دهه ۵۰ نیز بر خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان قبل از یائسگی تأثیر گذاشته است.

پیش از این تعیین این امر به دلیل نرخ نسبتاً پایین سرطان پستان در زنان جوان دشوار بود.

در این تحقیق داده های ۶۲۸،۴۶۳ زن از بسیاری از مطالعات جداگانه در سراسر جهان بررسی شده است. این زنان را به شش گروه سنی تقسیم می کرد، در مورد وزن آنها حداقل در دو سنین مختلف اطلاعات جمع می کرد و به طور متوسط ​​۱۰.۱ سال آنها را دنبال می کرد.

از ۶۲۸۴۶۳ زن مورد مطالعه، ۱۰.۸۸۶ به سرطان پستان قبل از یائسگی دچار شدند.

محققان با مقایسه این داده ها با میزان وزنی که زنان به دست آوردند، دریافتند که بدست آوردن ۱۰ کیلوگرم یا بیشتر در اوایل بزرگسالی، خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پستان قبل از یائسگی دارد.

افزایش وزن بین محدوده سنی ۲۴-۲۵ سال و ۴۵-۵۴ سال خطر ابتلا به سرطان پستان را به ازای هر ۵ کیلوگرم ۴٪ کاهش داده است.

در مقابل، افزایش وزن بعد از سن ۳۵-۴۴ سال هیچ تاثیری در احتمال ابتلا به سرطان پستان قبل از یائسگی نداشت.

محققان به این نتیجه رسیدند که وزن بالاتر در اوایل بزرگسالی با کاهش بیشتر خطر سرطان پستان مرتبط است.

اما اثر افزایش وزن پس از یائسگی معکوس می شود، با افزایش وزن بعد از یائسگی خطر افزایش سرطان پستان افزایش می یابد.

البته توجه داشته باشید که نباید افزایش وزن را راهی برای جلوگیری از سرطان پستان دانست- اما درک دلایل بیولوژیکی ناشی از پیوند بین وزن و خطر سرطان پستان می تواند در آینده منجر به راه های جدیدی برای جلوگیری از بیماری شود.

منبع:www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha