اکثر افراد بر این باورند که نوشیدنی‌های شیرین فقط در بروز دیابت نقش دارد، در حالی که مطالعات نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های قندی در افزایش کلسترول و تری‌گلیسیرید نیز موثر است.

این نوشیدنی‌ها کلسترول افراد مسن را بالا می‌برند

سلامت نیوز: اکثر افراد بر این باورند که نوشیدنی‌های شیرین فقط در بروز دیابت نقش دارد، در حالی که مطالعات نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های قندی در افزایش کلسترول و تری‌گلیسیرید نیز موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مطالعه محققان دانشگاه تافتس در آمریکا نشان می‌دهد بزرگسالانی که در روز حداقل یک نوشیدنی قندی مانند نوشابه، لیموناد و آبمیوه مصنوعی مصرف می‌کنند، ۹۸ درصد شانس بیشتری برای ابتلا به کلسترول و تری‌گلیسیرید دارند.

کاهش کلسترول یکی از مهمترین روش‌های جلوگیری از سخت‌شدن رگ‌های خونی است. از طرفی کاهش کلسترول از تشکیل پلاک‌های خون در رگ‌ها و انسداد آن جلوگیری می‌کند و در کنار افزایش فشار خون یک روش موثر برای سلامت سیستم قلب و عروق است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است؛ بنابراین لازم است افراد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت و بیماری‌های قلبی مصرف نوشیدنی‌های قندی را تا حد امکان کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha