تحقیقات گسترده نشان می دهند که برخی غذاها می توانند به حفظ وضوح ذهنی کمک کرده و از بروز آلزایمر و سایر بیماریهای عصبی جلوگیری کنند.

۶ غذای شگفت‌انگیز برای تقویت عملکرد مغز با افزایش سن

سلامت نیوز:  تحقیقات گسترده نشان می دهند که برخی غذاها می توانند به حفظ وضوح ذهنی کمک کرده و از بروز آلزایمر و سایر بیماریهای عصبی جلوگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مواد غذایی خاصی که حاوی ترکیباتی هستند که برای پیری مغز مفید هستند شامل:

آرگولا

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که روزانه یک یا دو وعده سبزیجات با برگ سبز می خورند، توانایی های شناختی شخصی ۱۱ سال جوانتر از افرادی را دارند که از این نوع سبزیجات استفاده نمی کنند. در بین سبزیجات، آرگولا یک ماده غذایی مهم است: از نظر نیترات بسیار زیاد است، ترکیباتی که جریان خون را با گشاد شدن رگ های خونی به مغز افزایش می دهد (آرگولا باعث کاهش فشار خون نیز می شود)

بلوبری

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، انواع توت ها تنها میوه هایی هستند که برای کسب خاصیت ویژه در رژیم غذایی سالم مغز، ترکیبی از رژیم های مدیترانه ای و رویکردهای رژیمی برای متوقف کردن فشار خون بالا هستند که برخی تحقیقات نشان داده اند ممکن است خطر آلزایمر را تا ۵۳٪ کاهش دهد. اگرچه همه انواع توت ها مفید هستند، اما زغال اخته به ویژه سرشار از فلاونوئیدها است، آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است مغز را از استرس اکسیداتیو محافظت کرده و ارتباط سلول های مغزی را تقویت کنند.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ یک منبع غنی از کولین، یک ویتامین پیچیده B است که باعث تقویت سلامت مغز می شود. کولین به استیل کولین تبدیل شده است، یک انتقال دهنده عصبی که حافظه شخص را حفظ می کند و به سلول های مغزی اجازه می دهد تا ارتباط بهتری برقرار کنند. مطالعات نشان می دهند که افزایش مصرف کولین با بهبود عملکرد شناختی از جمله حافظه مرتبط است.

روغن زیتون

مصرف روغن زیتون می تواند از حافظه و توانایی یادگیری محافظت کند، و همچنین باعث ایجاد شکل گیری دو نشانگر آلزایمر (پلاک های آمیلوئید بتا و درهم تنیدگی های عصبی) شود. اگرچه ساز و کار دقیق آن مشخص نیست ، ممکن است اولئوکانتال آنتی اکسیدانی موجود در روغن نقشی داشته باشد.

ماهی سالمون

ماهی سالمون جزء غذاهای دریایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ DHA و EPA است که برای سلامتی مغز ضروری هستند. امگا ۳ به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در مغز کمک می کند که ممکن است در پیشرفت بیماری آلزایمر نقش داشته باشد. به خصوص ، DHA به محدود کردن کوچک شدن مغز با افزایش سن کمک می کند.

گردو

چربی های سالم در گیاهان نیز به نفع مغز هستند. گردو به ویژه در اسیدهای آلفا لینولنیک، یک اسید چرب امگا -۳ بر پایه گیاه بسیار زیاد است. در یک مطالعه علوم اعصاب تغذیه ای، بزرگسالان در سنین ۶۵ تا ۷۵ سال با سطح بالاتر ALA و سایر گیاهان امگا ۳ موجود در خون در آزمایش های هوش مایع بهترعمل کردند که این امر به حل مشکلات جدید کمک می کند.

منبع:  www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha